Stap 31: Stap 3b: Case c: 2 hoeken correct georiënteerd en 2 onjuist
Zaak c - 2 hoeken correct georiënteerd en 2 misoriented - lijkt het vaakst optreden voor mij. Je hebt 2 keuzes met Case c:
1. doe Series2 en roteren 3 hoek blokjes rond, misschien meerdere keren, en uiteindelijk je geval b ziet. Voer Series2 één meer tijd. Deze methode meestal langer duurt en beweegt, maar het is natuurlijk een minder aantal bewegingen te onthouden. Maar het is niet mijn voorkeur.
2. deze tweede keuze vereist meer gedachte, dus als je meer geneigd te onthouden blindelings de bewegingen u misschien liever de eerste optie Series2 meerdere keren te doen, maar deze tweede methode is wat ik liever.
Het concept van deze tweede methode is eenvoudig. Omdat je 2 onjuist georiënteerde hoek blokjes, u kunt spiegelen een van hen en bezig heb je een echt verknald kubus. Hoe zou u uw kubus terug terug naar zoals die het was?
U zult eenvoudig omkeren de stappen, recht? Maar natuurlijk dat u niet helpen als je zult uiteindelijk terug waar je begonnen, met een paar hoek blokjes die nodig moet worden gespiegeld.
Dus, het geheim is om een van de hoek blokjes (ik heb UR rechts bovenin), dan draai de bovenkant slice zodat haar partner (de andere hoek kubus die moet worden gespiegeld) is nu op dezelfde locatie (UR) en vervolgens de stappen terug te spiegelen. Dit mijn kubus keert terug naar zoals die het was, maar mijn gespiegelde hoekje blijft omgedraaid (niet ongedaan gemaakt) en de andere hoek die nodig moet worden gespiegeld eigenlijk kreeg sloeg in de omkering van de stappen! Het is eigenlijk een heel eenvoudig proces maar u hoeft om te identificeren van de overeenkomende hoek paren.
Ik zal u waarschuwen, dat de volgende paar dia's gaan maken dit geluid een veel ingewikkelder dan het werkelijk is. Het is gewoon hard (tenminste voor mij) te leggen in woorden, omdat er zoveel manieren de hoek blokjes kunnen worden gesitueerd, maar het is echt een heel eenvoudig concept dus neem aub met mij.