Stap 6: Aansluiten van het alle - seriële communicatie
Zodra het algoritme in de Arduino schets en de python GUI klaar waren, ik had iets nodig iets dat zou de status van de kubus verzameld uit de GUI gebruikt en het overbrengen van de Arduino schets. Nadat de schets de gegevens ontvangt, kan de kubus staat doorverbonden met de algoritmen en fysiek het oplossen van de kubus.
Om dat te doen, gebruikte ik een library, genaamd Pyserial, waarmee mijn python-script dat via een seriële interface met de Arduino communiceren.
Kortom, dit is hoe ik gecodeerd de de seriële communicatie:
1. nadat de kubus kleuren werden ingevoerd in de GUI in Send_Cube_State.py, omgezet ik de gegevens in een tekenreeks
2. gebruikt een 'handshake', die in dit geval de Arduino de computer vertelt klaar is, dan de computer de gegevens overbrengt naar de robot.
3. de Arduino Hiermee converteert u de tekenreeks in tekens, die zijn toegewezen aan de matrices in de schets ontvangen.
4. nu de kleuren van de kubus zijn met succes overgedragen van de computer aan de Arduino, de kleuren van de kubus kunnen worden gebracht door middel van de algoritmen en de Rubiks kubus oplossen.