Stap 1: Ontwerpen: beslissen
Aangezien dit een delicaat is en vrij duur project doen veel ontwerpen en achtergrond onderzoek goed doel is het misschien net bespaart u wat moeite. Beginnen met de algemene functie/doel en structuur/kijkt, als je niet zeker wat te maken of hoe het eruit moet kijken naar robots gemaakt door andere mensen, proberen om een probleem dat uw robot zou kunnen oplossen of mensen in de buurt vragen om inspiratie te vinden. Met stifiam ik vond de oude afbeelding hierboven ik had getrokken toen ik jong was en besloot ik proberen zou om stifiam eruit naar hem en hij zou worden zelf opladen wanneer nodig, had emoties en hij kon maken geluiden. Ik heb ook besloten dat hij zou staan op sommige mobiele platform zodat hij kon bewegen, zijn hoogte zou zo groot als een kat en groter dan de breedte van zijn. Na het bepalen van het doel en kijkt laat de robot in delen verdelen zodat zijn gemakkelijk te organiseren en te bouwen. Waarschijnlijk zul je een sensoren, motoren en een soort van controller die is waarom ik graag mijn robot verdelen in sensing, te verplaatsen en te besturen.