Stap 8: Zeespiegelstijging
Ik heb geprobeerd om het model van het water als verschillende zeespiegelstijging scenario's een aantal technieken. Ik begon eerste door te proberen te vacuüm vormen een heldere acryl blad dat ik voor verschillende niveaus van de zee geknipt kon. Dit ging niet heel goed. Niet alleen was de resolutie slechte, maar ook het keek een beetje janky.
Vervolgens besloten heb ik om te gieten in plaats duidelijk hars op de top van de topografie van de walnoot tot het gewenste niveau. Dit was vervelend en jammer genoeg een beetje rommelig. Een paar DRIP misplaatste's trachten opwaarts zijnde een grote pijn aan zand en Guts uit later. Ook is de hars gedroogd bij een iets hogere markeren als het opgelost, waardoor mijn kustlijn niet helemaal juist is met mijn digitale cartografie.
Ten slotte, mij troep mijn gedachten aan het creëren van een 3D afdruk zeeniveau. Dit was een van mijn oorspronkelijke plannen, maar ik had problemen met het maken van een Boolean-waarde van mijn topografie in Rhino (een veelvoorkomend probleem, als dit type bewerking is niet ideaal voor de specifieke software). Ik probeerde een aantal technieken en uiteindelijk kreeg het te doorlopen met een reeks van Booleaanse operaties van gaas. Ik gebruikte een Objet hars printer met een glanzende Vero Clear materiaal voor de zeespiegel.
3D print kunnend was de zeespiegel een triomf voor twee redenen. Nu kan ik verschillende scenario's van de zeespiegelstijging uitwisselbaar. Het proces is bovendien beter aansluit bij mijn belangstelling voor de combinatie van verschillende digitale fabricage methoden te onderzoeken van de nauwkeurigheid en ambachtelijke van elk. Ik was blij om te vinden dat de 3D afdruk past heel goed op de top van de CNC walnoot topografie gesneden. De lichte, met uitzondering van de kustlijn die werd gedrukt in veel fijner detail dan kon worden gesneden met de 1/8" Ball End-Mill op de CNC.