Stap 2: De stukken.
De locaties van elke eenheid zullen hebben verteld te worden, want het beeld van de Raad van bestuur zal niet verhuren mij notities op te zetten. Elke verticale lijn wordt gekenmerkt door een letter a-h, en elke horizontaal wordt gekenmerkt door een nummer 1-8.
De meest elementaire, een pion, kan slechts één spatie vooruit tegelijk verplaatsen. Echter lager de pion doodt een vijand thats een ruimte diagonale van hem, maar kan niet het doden van vijanden die diagonaal zijn dan het. De pion kan niet doorlopen van stukken. De pionnen staan opgesteld op de horizontale lijn 2.
De toren kan omhoog, omlaag, naar links en rechts een onbeperkte hoeveelheid ruimten (verblijf op het bord natuurlijk). Ze vernietigen een stuk door landing op de ruimte die de vijandelijke stuk voor dood was. De toren gaan niet door middel van stukken. De twee torens worden geplaatst op de A1 en H1.
De Ridder of immaturely genaamd het paard, is het enige stuk dat kan gaan door andere eenheden. Het beweegt in een bepaalde vorm van de "L" op het bord. Hij beweegt verticaal twee spaties, de horizontaal één ruimte of twee ruimten horizontale, één verticale. De Ridder is de enige eenheid die kunt doorlopen, of springen, andere eenheden. De Ridders staan op B1 en G1.
De bisschop een aantal spaties diagonaal beweegt en blijft op één kleur. Elk team heeft een bisschop die is gestationeerd op de zwarte sqares, en één die op de witte vierkantjes. De bisschop vernietigt een vijand door landing op de vijandelijke plek. De bisschop gaan niet door andere stukken. De bisschoppen worden geplaatst op spaces C1 en F1.
De koningin is waarschijnlijk het nuttigst offensief apparaat. De koningin beweegt in een willekeurige richting, maar veel ruimtes die u wilt. De koningin kan niet doorlopen in andere eenheden. De koningin is geplaatst op D1.
De koning is uw belangrijkste stuk. Hij is zuiver defensief, en in elke directe één ruimte kunt verplaatsen. Als uw koning dood is, verliest je. De koning is geplaatst op de E1.