Stap 3: regels
Nu dat je weet waar elke speler is en hoe het beweegt, we moeten verhuizen naar de regels.Elke speler moet een kleur te kiezen, dan beslissen wie begint. Meestal echter wit gegooid, mag beginnen. Elke speler neemt beurt één eenheid per beurt. Wanneer een vijandelijke unit is bezig met het vernietigen van uw koning op de volgende beurt, moeten ze roepen, "Check". Als er niets die een speler doen kan van het verdedigen van zijn koning van de controle, verliest de speler en de tegenstander roept, "Check-mate."
Laat nu gaan enkele specifieke kenmerken. Een mooie beweging te slaan uw koning heet rokade. Rokade kan alleen worden gebruikt als één van uw torens en uw koning nog niet helemaal tijdens gameplay verplaatst. U verplaatst uw koning zo ver als je naar uw toren kunt (zonder tussenkomst van stukken) en plaats uw toren naast de koning.
Wanneer u verhuizen van een pion voor de eerste keer gaat, hebt u de mogelijkheid hem twee ruimten om vooruit te gaan.
Ook, als een van uw pionnen de eerste rij van de vijand hebt bereikt, kunt u die pion upgraden naar een andere eenheid op het bord (behalve de koning). Dus zou kunnen je hebben negen koninginnen op het bord in een keer!