Stap 1: Inzicht in het concept
Om een programma te schrijven moet u eerst begrijpen wat je doet. Voor dit programma vinden we pi door het vergelijken van de oppervlakte van een cirkel en een vierkant. Stel je een cirkel met een straal van een inscriptie binnen een vierkant. Het eruit zou veel dit beeld. Dus, met behulp van de formules een = b * h en een = pi * r ^ 2, het vinden van de oppervlakte van het plein is gemakkelijk, 2 * 2 = 4, en het vinden van de oppervlakte van de cirkel, in termen van de pi, is net zo eenvoudig, 1 * 1 * pi = pi. De verhouding van de twee gebieden is pi tot en met 4, of pi/4 tot 1, dus als we deze verhouding kan benaderen we pi kunt bepalen. De vraag is, hoe doen we dit? Met behulp van een monte carlo methode, kunnen we deze verhouding schatten door het willekeurig vinden punten binnen het vierkant en bepalen als het deel uitmaakt van de cirkel, die ons een benaderend gebied geven zal. De meer proeven die worden uitgevoerd, des te nauwkeuriger het nummer zal zijn. Nu, laten we het in code.