Stap 3: 3D Sketching - perspectief - formulieren - combinatie vormen.
Hopelijk is door nu u voelen zult een beetje meer ontspannen over uw tekeningen - opnieuw wees niet zorgen te maken over losse lijnen of smerig scribbles dit allemaal onderdeel van het leerproces.
Deze sectie is onderverdeeld in:
- Perspectief - 1,2 en 3 punt
- Schetsen van basisvormen - Cubiods, prisma's, cilinders, kegels en bollen
- Combineren basisvormen om objecten te maken.
Perspectief.
Een punt perspectief.
Als je kijkt neer een weg of een spoorlijn manier (vanaf de kant niet het midden!) zul je zien dat de regels in de verte afgaan lijken dichter bij elkaar plaatsen (zij convergeren) en als ze de horizon (horizon lijn) ze ontmoeten elkaar en verdwijnen (Perspectiefpunt) te bereiken, zie afbeelding 2. Dit is hoe we de wereld zien en hoe meten we visueel de grootte en de afstand van objecten. Afbeelding 2 is een voorbeeld van één punt perspectief - dat is van een vanishing punt waarop sommige van de horizontale lijnen samenkomen. Het is een handige techniek voor interieur design, zie afbeelding 3, maar het heeft wel beperkingen bij het opstellen van kleinere objecten bijvoorbeeld productontwerp.
Twee punt perspectief.
Ik wil u door tekening in twee punt perspectief nemen, kijken naar beelden 4-8.
- Afbeelding 4 - schets een Horizon Line helemaal over u pagina ongeveer 1/3 van de weg naar beneden.
- Markeer een stip aan elk uiteinde echt dicht bij de rand van het papier, dit zijn uw verdwijnpunten
- Een verticale lijn tekenen in het centrum van je papier over 2/3rds van de weg naar beneden ongeveer de helft van de lengte van je wijsvinger.
- Afbeelding 5 - vanaf de bovenkant van deze lijn en opnieuw vanaf de onderkant zeer licht sketch lijnen die de verdwijnpunten - bericht naar hoe zij convergeren.
- Afbeelding 6 - nu vestigen meer verticale lijnen [Wees voorzichtig dit is waar sommige mensen maken een klassieke fout zie afbeelding 7] en vervolgens van de bovenkant van elke lijn weer zeer flauw schets de lijn naar de TEGENOVERGESTELDE vanishing point.
- u een schets die lijkt op een kubus afbeelding 8 - trekken rond de omtrek van de kubus en die misschien het arceren als u wilt. Afbeelding 9
Drie punt perspectief, is zeer vergelijkbaar met uitzondering van stap 5. In plaats van twee verticale lijnen convergeren deze twee lijnen op een denkbeeldige verdwijnpunt ver onder de onderrand van de pagina, de afbeelding 10 & 11. Deze derde punt-rekening te houden met dat als we iets neer op een object kijken, delen die zich verder weg zullen elke dus iets kleiner.
We willen niet te hebben om te bouwen van horizon-lijnen en verdwijnpunten elke keer dus is het belangrijk naar de praktijk kubussen zonder de noodzaak om het opzetten van een complete constructie tekening. Zie afbeeldingen 12,13 en 15.
Op dezelfde manier dat een vierkant de basis van onze 2D-tekeningen vormden van de kubus is de basisvorm van waaruit wij alle andere fundamentele 3D kan construeren vormt een vormen en proporties in onze 3D schetsen se afbeelding 16 opzet.
3 punt perspectief kubussen zijn moeilijk, dit gaat een heleboel praktijk praktijk praktijk nodig.
BASISVORMEN
De basisvormen zijn de 3D-vormen die handelen zoals de legobakstenen van tekenen, zodra u hebt beheerst het basic u vormt zult op uw manier aan het zijnde kundig voor bijna om het even wat trekken. We hebben u aan de kubus al geïntroduceerd, maar er zijn 4 andere basisvormen te leren.
Prisma's - ik bedoel driehoek vormen in plaats van de ware betekenis van prisma - een 2D-shape geëxtrudeerd in 3D.
Cilinders - hier zal hebben we eerst ellipsen nader verkennen.
Kegels - een combinatie van een piramide (Zie prisma's) en basis van de cilinder (Zie ellipsen)
Bollen - krijg het beoefenen van deze cirkels uit stap 1 en u zult moeten ellipsen weer hier.
We gonna start door het produceren van een verwijzingspagina zie afbeelding 17. Een verwijzingspagina is een blad van de praktijk, maar het is ook een vel moeite waard te houden die u kan terug verwijzen naar terwijl u in andere tekeningen werkt.
Starten met stuk van A4 en vouw het in vijf kolommen - Zie afbeelding 18.
Cubiods
- In de eerste kolom boven schets en schaduw van een kubus - beelden 19 zien.
- Nu schets een cubiod (vierkante vorm van de rechthoek) hieronder deze kubus [Opmerking hoe de twee vormen overlappen] Zie afbeelding 20.
- Nu we een slagschaduw toevoegen - hier een lichtbron direct boven de kubus schijnt men neer, zodat de kubus een schaduw op de cubiod van de rechthoek hieronder werpt - zie afbeelding 21 - gebruik donkere verticale Toon lijnen dicht bij elkaar om de schaduw te maken.
- Doorgaan met het aanmaken van een stapel cubiods - Bekijk uw perspectief lijnen wel.
Merk op hoe de lichte arcering wordt vertegenwoordigd op de bovenste gezichten door geen Toon, op de gezichten naar links door een open diagonaal maken een middellange Toon en op het gezicht naar rechts door een nauwe diagonaal wilt maken van een donkere Toon. De slagschaduw is een zeer nauwe verticale arcering te geven die zin van boven naar beneden te komen.
Prisma 's
- Prisma's zijn gebaseerd op de blokjes zodat we kubussen eerst schetsen en vervolgens lay-out de driehoek elementen op van de kubus gezichten, de piramides zijn gebouwd door het toevoegen van een lijn van hoek tot hoek op een platte gezicht te vinden een middelpunt die vervolgens wordt toegevoegd aan de tegengestelde hoek van het gezicht. Opmerking ik heb gekeken en aangelegd in de kolom eerst, zie afbeelding 22.
- Nu lijn en vorm van de schaduw en glans, afbeelding 23.
- Nu kijken naar uw overlappingen en slagschaduwen toevoegen - moet u denk een beetje over hoe de schaduw op een hellend oppervlak vallen zouden, maar het hoeft niet te worden perfect, afbeelding 24.
Cilinders
Voordat we ons met cilinders bezighouden we gonna moet gaan van op een raaklijn en ellipsen eerst behandelen en dan zal komen we terug naar cilinders.
Ellipsen.
Ellipsen zijn notoir moeilijk te schetsen, maar als u eenmaal begrijpt ze er zijn een aantal trucs die u verder kan helpen. Eerst zullen we kijken naar de structuur van een ellipsen en vervolgens zullen we te kijken naar technieken om ons schets hen te helpen.
- Afbeelding 25 toont een deconstructie van een cirkel. Een cirkel past binnen een plein waar de randen f de cirkel aanraken het midden punt van elke rand van het plein. Zie (1)
- Ook passeert de rand van de cirkel een punt minder dan de helft weg uit de hoek, maar meer dan een kwart van de weg. Zie (2)
- Deze deconstructie kan worden gereconstrueerd op een 2D platte gezicht vierkant dat in perspectief tot stand is gekomen. Zie (3) opmerking dat de ellips in tegenstelling tot de kringen zelfs kwartaal vormen de ellips heeft twee scherpere bochten en twee ondiepe krommen - twee scherpe, twee ondiep.
- Afbeelding 26 neemt dit een beetje verder, Let op het ondiepe water zijn op de secundaire as (de korte afstand over de ellips) en het scherpe instrumenten zijn op de hoofdas (de lange-afstand over de ellips). Merk ook op dat de twee as moet altijd op 90 graden met elkaar zijn verbonden.
- Een gemeenschappelijk probleem met ellipsen tekent de scherpe bochten twee flat - horloge voor dit in uw vroege praktijk.
- Afbeelding 27 toont een techniek waar door we trekken een middenlijn te vertegenwoordigen de secundaire as en klik vervolgens schets ellipsen vrije hand over dit op de hoofdas van 90 graden.
Ellipsen zijn moeilijk, dat ze zijn gaan om een heleboel praktijk praktijk praktijk.
Cilinders vervolgens figuur kunnen worden geconstrueerd met behulp van twee ellipsen getrokken op tegenstellingen gezichten van een zogenaamde beeld 28.
- Beginnen met een blik, lay-out van een aantal arduinen, afbeelding 29.
- Follow-up met lijn, afbeelding 30.
- en Shape, schaduw, Shine afbeelding 31 - Noteer de arcering in de cilinder is tegengesteld aan de buitenste arcering.
Kegels.
Kegels zijn een combinaties van een piramide stijl Prisma aan de bovenkant en een ellips onderaan.
- Schetsen van een balk en gebruiken van een kruis van hoek tot hoek op één gezicht te vinden van het middelpunt. Foto 32
- Schets in een ovaal op de tegenovergestelde gezicht.
- De lijnen van het middelpunt in de randen van de ellips, afbeelding 33 zorgvuldig te mengen
Bollen
Bollen niet krijgen er vormen van een fundamentele constructie ze zijn inherent circulaire, ze krijgen er vormen van hun arcering, lijnen of details. Afbeelding 34 en 35 Toon de twee belangrijkste verschillende benaderingen ter illustratie van een bolvormig oppervlak, tonale arcering of het gebruik van elliptische lijnen over het oppervlak. Er is ook een illustratie van een halfrond.
Zoals met al deze oefeningen praktijk, praktijk, praktijk.
Combineren basisvormen om objecten te maken.
Deze laatste paar beelden Toon voorbeelden van hoe elementaire vormen kunnen worden gecombineerd om te maken van diverse verschillende objecten en echt nu wat u moet doen is de analyse van elk object dat u identificeren van de basisvormen die deel van het object uitmaken.