Stap 6: 2D & 3D-markering Rendering
Markers zijn de voorkeursmethode voor de meeste productontwerpers, wanneer het werken niet digitaal en dus hier een basiscursus volgen naar het gebruik van markers en sommige basistechniek is.
U moet:
Waterdicht, pigment inkt, permanente fine-line tekenpen. Ik heb liever een dunne nib 0.1mm
Wit potlood Crayon (optioneel, maar handig)
Witte verf pen of wit uit (optionele nuttig - kan worden temperamentvolle voorzichtig zijn)
Cool Grey nummer 2 marker (of dichtstbijzijnde equivalent)
Afbeelding 1 en 2 - verwijzingspagina 's
Afbeelding 3 en 4 - u mag niet vergeten dat de oefening die we uit stap 2, punt 2, afbeelding 13 deden-dit is een zeer soortgelijke exercitie.
- Schets drie overlappende vierkanten/rechthoeken zodat ze eruit zien alsof ze een bovenop een andere zijn. Door ' gelaagdheid objecten creëren wij een illusie dat de objecten in een 3D-ruimte bestaan omdat ze 'overlappen'.
- Gebruik een paar lijnen te creëren de illusie van textuur en de kleine cirkels in de hoeken stellen voor schroeven of bouten
- Hier gebruiken wij de koele grijs nummer 2-markering te schetsen van de zijrand lager en de rechterhand, alsof een schaduw wordt geworpen wordt. Merk op dat wij hier een aantal niveaus en dus als je heel goed kijkt u ziet de voorgrond meeste plein (glas) een schaduw op zowel het metalen plein en de houten plank werpt. Waar de schaduw op de houten leeg is een beetje dikker dit is omdat het glas verder uit de buurt van de houten plank, dan is het van het metaal. De dikte van de slagschaduw geeft aan dat de afstand tot het object de schaduw wordt geworpen op.
Hier ziet u de slagschaduw veel gebruikt vanaf nu naar help objecten/schetsen etc. een beetje 'off the page' lijken.
Afbeelding 5 - licht, Medium en donker shading - het voordeel van het gebruik van markers is dat wanneer u de kleur van de markering op de pagina overlappen krijg je steeds donkerder tinten van dezelfde kleur. Het is een beetje als overlappende lenzen van een paar zonnebril - meer lagen = donkerder kleur.
Afbeelding 6 - hier nogmaals herhalen we de oefeningen van een stap 2, maar deze keer gebruiken we de koele grijs nummer 2 markering om tonale waarden voor de arcering te geven vorm en glans te creëren.
Afbeelding 7 - hier laten we zien hoe de arcering kunt inspringingen maken in een oppervlak zoals de LED-uitlezing of verhoogde oppervlakken zoals de knop maken.
- Schets een rechthoek vallen binnen een rechthoek.
- Lid van de binnenste rechthoek hoeken van de buitenste rechthoek hoeken gebruikmakend van korte diagonale lijnen.
- Met behulp van uw koele grijs nummer 2 schaduw één laag over het hele gebied die betrekking hebben op beide rechthoeken. Dit is uw eerste laag - licht.
- Herhaal deze arcering maar probeer te missen van de sectie van het onderste en rechterhand van de ruimten tussen de rechthoeken. Dit is de tweede laag - medium.
- Nu om en om arceren alleen de linker kant en het bovenste gedeelte van de ruimte tussen de rechthoeken. Dit is je derde laag - donker.
- De cijfers zijn getrokken in met behulp van een tekenpen boete-lijn en vervolgens een slagschaduw wordt toegevoegd met behulp van uw markering.
- Reflectie lijnen hebben al geschetst over de binnenste rechthoek te suggereren een glas zoals oppervlak.
- Wit potlood crayon is gebruikt te maken van de hoogtepunten en verlichten van gebieden die het licht reflecteren zijn. Tot c
Een knop maken de gemarkeerde en schaduwrijke oppervlakken worden teruggedraaid.
Afbeelding 8 - hier een enkellaags van markering is gezet naar beneden en vervolgens een tweede laag gebruikt voor het toevoegen van details zoals een grill, kleine gaatjes of hobbels. Donkere lijnen op de linker- en bovenrand cast schaduwen op de randen van de grill en gaten terwijl hoogtepunten zijn uitgekozen aan de rechterkant en onderkant. De hobbels zijn het tegenovergestelde van dit.
Afbeelding 9 - hier hebben we enkele voorbeelden van 2D gekleurde rendering techniek die meer in detail zullen worden gedekt na gekeken van kleur theorie.
Afbeelding 10 tot en met 16 - 3D techniek van het renderen van de Marker - Step by Step Basic.
- Afbeelding 10 - een blik en een lay-out van enkele overlappende balken.
- Afbeelding 11 - eerste laag aantal koele grijs 2 hele elk oppervlak - licht
- Afbeelding 12 - tweede laag op de verticale oppervlakken alleen - medium
- Afbeelding 13 - derde laag op de verticale recht hand gezichten (licht komt van links) - donker
- Afbeelding 14 - overzicht gebruikt om te definiëren vormen duidelijker (geen licht weerkaatst door de buitenste randen)
- Afbeelding 15 - slagschaduwen weergegeven in.
- Afbeelding 16 - hoogtepunten op de binnenranden zijn toegevoegd waar die randen zou licht weerkaatsen.
Afbeelding 17 - proces herhaald als een voorbeeld in een verschillende gekleurde markering.