Ik ben opgeleid als schilder en beeldhouwer, dus ik kom uit een analoge wereld van maken. Terwijl een lucht bij Autodesk begon ik onderzoeken en prototyping concepten voor sculpturale vertalingen van 2D naar 3D met behulp van 123D maken de "slice" technologie. Het testen van formulieren in hout, beton en glas allen terwijl het bekijken hoe het proces van het digitale en analoge in één project te vermengen. Ik begon met het maken van een 3D-model in Fusion360 gebruik van de sculpt omgeving. Deze golf zoals vorm heeft een complex oppervlak dat presenteert zowel de esthetische kwaliteiten en technische complexiteit die ik in openbare kunst of een milieu installatie zoeken zou dus het was een goede vorm om mee te beginnen. Conceptueel, is dit project over de onderstromen van de Bay Area van recente veranderingen en resulterende spanningen. De sculpturale vorm verkent de spanningen tussen digitale en natuurlijke esthetiek en manieren van maken.
STAP 1: Snijden 3D Model in 123D maken
Zodra het 3D-model klaar was ik het laatste model van Fusion360 geëxporteerd als een OBJ. Vervolgens opende in 123D Make & de .obj bestand geïmporteerd.
Ik speelde veel met "Bouwtechniek" Ik gebruikte "Gestapeld segmenten" maar had veel plezier spelen met de verschillende opties van de bouw en hoeken. Typ in de afmetingen van de laser cutter die u gebruikt. De grootte van het bed van degene die ik gebruikt is 36 "x 24". Mijn materiaal dikte was.125 of 1/8" & kerf op 0,010". Selecteer "Get plannen" & de software automatisch plakjes, legt & getallen alle onderdelen voor uw model. Deze bepaalde grootte van model vereist 25 vellen van berk ply wat resulteert in meer dan 120 delen.
Toen ik dit proces voor de tweede keer gebruikte gebruikte ik 3/4" apple multiplex. en mijn model aanpassen aan alle geneste onderdelen op een vel van 4 x 8 ft voor ply geschaald.
Pro Tips:
-Segment richting wijzigen (zie afbeelding 2) door het draaien van de pijlpictogrammen om dynamischer stapel patronen
-Kies geneste indeling op te slaan wat materiaal.