Stap 2: Verf in het Stencil
Ik gebruik Lumiere verven door Jacquard voor dit gedeelte van het schilderij proces. U kunt ook Neopaque verf, ook door Jacquard, als je niet in de glanzende-sparkly van de Lumiere verven. Andere zijde verven, als kleurstof-nb-Flow (die we later gebruiken) verspreid en zijn niet geschikt voor het gebruik met een stencil als ze teveel bloeden. Ik houd de Jacquard verf in het bijzonder omdat ze betaalbaar (yay!), en omdat ze zijn ingesteld door strijken, net als de kleurstof-nb-Flow verf.
Omdat deze verf het gordijn en het gevoel van de zijde veranderen zal, is het beter om te beginnen door toepassing van de verf dun en werk je weg omhoog. De dikkere Lumiere/Neopaque is, de stijvere de zijde zal zijn op het geverfde gebied.
Ik ben het schilderen van dit paard lijken op mijn moeder's paard. Om dit te doen, ik ben beginnen met de lichtste kleur, dan toevoegen van donkere kleuren laag-voor-laag. Ik een spons-tipped stencil "dauber" stijl borstel voor dit gedeelte van het schilderij. Nogmaals, het toepassen van de verf in een dunne laag is belangrijk. Teveel verf zal bloeden onder het stencil en krijgt u een slechte beeldkwaliteit.
Ik ben niet werkzaam in elk detail op dit punt-ik heb net genoeg verf te hebben een goede basis voor mezelf. Wanneer ik kleurstof-nb-Flow op de rest van mijn sjaal toepast, zal ik ze schilderen over de Lumiere verven ik enkel paste. Dit zal enige variatie, diepte en textuur aan het stenciled gebied toevoegen. Ik zal dan extra details toevoegen en geen details verloren met de kleurstof-nb-Flow wassen met behulp van de Lumiere verf en een kwast regelmatig opnieuw te definiëren.
Er is geen behoefte aan toe te voegen dit gedetailleerd de stenciled gebied. U kon ook gewoon vullen uw stencil met één effen kleur en verplaatsen naar de volgende stap als u liever.
Variatie: In plaats van de Jacquard verf, kunt u ook het stencil voor gutta toepassing. Giet wat water-slecht-gutta op een papieren bord, en uw stencil borstel gebruiken om te passen een dunne laag (net genoeg om te weerstaan en verzadigen de zijde, maar niet genoeg slissend of bloeden) binnen het stenciled gebied. Deze variatie van het proces geeft je een eindproduct met consistente draperen en voelen gedurende de sjaal zodra de gutta is weggespoeld. De gutta zal wassen schone, witte verlaten van het gebied waar de weerstaan wordt toegepast.