SketchUp 3D modellering, Bestandsconversie en advies voor afdrukken in 3d, een korte handleiding (16 / 24 stap)

Stap 16: voorbereiden voor exporteren naar blender


van deze stap tot de stap over fundamentele animatie in de blender, de instructies zijn gebaseerd op precies wat ik deed voor het exporteren van mijn phoenix klasse hyperspace vechter (het wordt getoond in sommige afbeeldingen eerder in dit instructable) model aan blender en om te beginnen animeren het, kunnen er enkele details die niet voor andere specifieke modellen werken mogelijk maar als u geen problemen hebt ik beschrijven zullen gelukkig zijn om te zien als ik uit wat u zou moeten kunnen werken doen. ook zijn er een paar andere technieken betrokken bij bepaalde fasen hebt u modellen met meer complexe bewegende delen bijvoorbeeld, ik zal alleen betrekking hebben op de absolute basis van deze. de volgende schermafbeeldingen zijn genomen tijdens een werkelijke uitvoer en niet alleen getoond als voorbeelden.

Als we willen doen wat echt verbazend rendering en animatie met sketchup dan moet wij exporteren naar een meer complexe 3D-programma. Blender is het gratis programma dat kan worden gebruikt voor dit soort werk, 3ds max, c4d, lightwave en vele anderen ook kunnen werken en moeten hebben geen problemen met het importeren van het obj-bestand dat deel weg langs de route van sketchup naar blender wordt geproduceerd. het proces dat hier beschreven voor blender gelden tot de stap waar we blender opent en importeert u het bestand obj op dezelfde manier (denk ik). voor andere programma's moet u met hun eigen importeurs te brengen in dat bestand obj en vult u vervolgens het gelijkwaardig procédé voor het ordenen van hen in het volledige model en maken van de noodzakelijke materiële wijzigingen.

de eerste fase van het voorbereiden voor exporteren is ervoor te zorgen dat alle gezichten hebben hetzelfde materiaal aan beide zijden, als dit niet gebeurt dan het materiaal op de "achterkant" van het gezicht is verloren bij het exporteren. u kunt controleren dat de voor- en achter zijden is door te gaan naar "weergave--> gezicht stijl--> zwart-wit", alle gezichten kom blauw of wit van kleur, maak je geen zorgen de texturen en materialen zijn niet verloren (ze opnieuw worden weergegeven wanneer u terugschakelt naar "weergave--> gezicht stijl--> gearceerd met texturen"). waar u blauwe gezichten aan de buitenkant van uw model zien moet je spiegelen ze door te selecteren vervolgens met behulp van "bewerken -> gezicht--> van omgekeerde gezichten" zodat ze wit/grijs. elke positoning van texturen moet worden overgedaan aan de witte kant van het gezicht na het spiegelen met behulp van dezelfde methode onder op de texturing pagina van dit instructable.

een ander cruciaal element is scheiden van groepen die u wilt worden afzonderlijk in de blender-model. export van sketchup vernietigt de hiërarchie van de groep, dus als een object wordt verondersteld te verplaatsen/draaien onafhankelijk van de rest van het model worden afgestapt van de rest van het model moet zodat het makkelijker is om zich te hergroeperen in de blender. het is best om het gebruik van het Verplaatsgereedschap om deze te verplaatsen langs een as zoals rood, groen of blauw door een 'schone' afstand zoals 1.00 meter, 5.00 meter of 10.00 meter. in ieder geval zorg ervoor dat u het object langs een as verplaatsen en herinner me precies hoe ver u deze verplaatst, dat is waarom een 'schone nummer' is het beste. ook gescheiden objecten moeten elkaar niet overlappen met andere objecten en buiten het model moeten worden, zodat ze kunnen gemakkelijk worden geselecteerd in de blender later. Dit is een andere reden dat met sketchup in meter handig is, ik heb nooit geprobeerd dit met behulp van de voeten, maar het kan ingewikkelder wanneer u probeert te reorganiseren in de blender.

ook kunt u de snelheid van uitvoer door het verwijderen van overtollige meetkunde door te verwijderen, of als een object wordt weergegeven (zonder anders wordt vergroot) een aantal keren dan Verwijder alle behalve een van hen dan, eenmaal in de blender, kan het worden gekopieerd en de kopieën zetten in de posities waar de anderen waren. Dit kan moeilijk zijn als de scheiding niet een geheel getal, maar is als een hoekpunt op elk exemplaar van het object is gekoppeld aan een andere hoekpunt in de rest van het model dat de module tool kan worden gebruikt om de positie van de kopieën.

Tenslotte ik moet vermelden dat wanneer een materiaal heeft geen textuur het mei (maar niet altijd) nodig om de structuur met behulp van een gewone jpeg-afbeelding (het hoeft alleen te worden een kleine wit vierkantje). Hoewel u hiermee de witte materialen u ga dan naar een van de schuifregelaars voor de kleur beïnvloeden en hen omhoog door één, is vervolgens naar beneden door één en de originele kleur teruggezet.

nu zijn we klaar voor export!

al mijn notities bij uitvoer hebben is afkomstig uit mijn tutorial over sketchup export, ik heb geprobeerd te verduidelijken om het even wat die kan verwarrend zijn en extra detail over bepaalde zaken hebt toegevoegd. de volgende pagina's zijn gedeeltelijk gekopieerd uit mijn tutorial dus wees niet verbaasd als u erkennen dat sommige van de tekst.

Gerelateerde Artikelen

Lage Carry bijlage voor Mora messen (op een begroting)

Lage Carry bijlage voor Mora messen (op een begroting)

In vele delen van de wereld, krijgt komen van de winter, iedereen gebundeld te blijven warm en toasty wanneer buitenshuis. Het probleem met dat is dat onder alle die lagen, uw riem gedragen mes wellicht moeilijker of zelfs onmogelijk om op te halen b
123D modellering voor afdrukken in 3D

123D modellering voor afdrukken in 3D

Update: ik zopas de 3D Print van de groep "Free 3D printen" gisteren (3 Nov, 2012). Het kijken een beetje anders dan ik vroeger in de tutorial, omdat ik meer onderdelen toegevoegd in het bestand van het 3D-model, aangezien ik kreeg wat ruimte om
Hoe te gebruiken Google SketchUp voor afdrukken in 3D Ponoko

Hoe te gebruiken Google SketchUp voor afdrukken in 3D Ponoko

dit Instructable heeft betrekking op het maken van een 3D-bestand in SketchUp en vervolgens exporteren van het bestand, zodat het bestand kan worden afgedrukt op door Ponoko.  Het punt hier is een niveau 3 spons van Menger.Dit Instructable is een pos
Programmatic Creation of een 3D-Model voor afdrukken in 3D

Programmatic Creation of een 3D-Model voor afdrukken in 3D

Een van mijn favoriete hobby's is het maken van rollende bal sculpturen.  Meestal maak ik RBSs uit koper maar zijnde een geek die ik dacht dat het zou gaaf zijn om een virtueel beeld en 3D afdrukken op Shapeways te maken.Ik begon het eerste door te p
Wijzigen "infill" dichtheid in een bepaald fragment op een 3D-model voor afdrukken in 3D.

Wijzigen "infill" dichtheid in een bepaald fragment op een 3D-model voor afdrukken in 3D.

Dit is een eenvoudige tutorial waar vergelijk ik zal een krachtig functionaliteit die twee beschikbaar slicers hebben.Een slicer is een tool die u zal nodig om te zetten van een digitale 3D-model in printinstructies voor uw 3D-printer.De eerste is ee
Props voor afdrukken in 3D modellering

Props voor afdrukken in 3D modellering

Dit is gonna be een beknopt overzicht van hoe ik concept, ontwerp en model halve functionele rekwisieten zoals vuurwapens. Dit Instructable zal zich vooral richten op mijn Halo vuurwapens, maar deze methode kan worden toegepast op bijna om het even w
Het creëren van een Model voor afdrukken in 3D op een iPhone/iPod Touch

Het creëren van een Model voor afdrukken in 3D op een iPhone/iPod Touch

zijn er veel echt creatieve apps iPhone/iPod touch die maakt het gemakkelijk voor een kunstenaar of ontwerper te snel schetsen van ideeën en concepten. iTracer is één van deze apps. U kunt het maken van 3D-modellen met behulp van elementaire primitie
Autonome / Voice gecontroleerde - 3D scannen Rig voor afdrukken in 3D

Autonome / Voice gecontroleerde - 3D scannen Rig voor afdrukken in 3D

Het idee achter de stem gecontroleerde / autonome 3D scannen tuig is toe te staan voor een 3D scanning vastleggen om te werken zo glad mogelijk met de minimale inspanning voor de persoon hoe scannen als voor de persoon hoe gescande. wordtDe belangrij
'Onmogelijke' piramide Puzzle - materiaalstalen voor afdrukken in 3D

'Onmogelijke' piramide Puzzle - materiaalstalen voor afdrukken in 3D

Behoefte aan een kalibratie model voor uw desktop 3D-printer, maar een hekel hebben ton van verspilde kubussen rondslingeren?Wilt uitproberen van verschillende materiaalstalen van een 3D-afdrukservice brengt, maar niet willen betalen voor een staal v
3D-modellen van gears voor afdrukken in 3D

3D-modellen van gears voor afdrukken in 3D

3D modellen voor gears kunnen worden gemaakt van verschillende manieren - elke manier heeft voor- en nadelenBerekenen parameters voor gears handmatig - diameter van tandwielen, hoeken van tanden, enz. Maak een 3D-model in CAD-software. Afdrukken van
Eenvoudig 3D scannen voor afdrukken in 3D Mac & PC op Techshop of Online met Xbox Kinect

Eenvoudig 3D scannen voor afdrukken in 3D Mac & PC op Techshop of Online met Xbox Kinect

gemaakt op TechShop.Heb je een Xbox kinect rond leggend?  Nou maak je klaar omdat vandaag uw geluksdag voor 3D-printen!Doel: Om te maken een 3D scan van een persoon voor gemakkelijk afdrukken op Techshop.   Ik ga om aan te tonen met behulp van een gr
Medaillon van liefde: van Kinect voor afdrukken in 3D

Medaillon van liefde: van Kinect voor afdrukken in 3D

dit Instructable laat zien hoe u een hart-vorm-medaillon met 3D vrijstelling van mezelf maken (maar het zou ook een profiel van iemand zoals jij).De beschikbare vrije software, MeshMixer08, verwerking, combineren met Kinect Sensor (XBOX 360 was niet
Ontwerpen van een keramische vaartuig voor afdrukken in 3D

Ontwerpen van een keramische vaartuig voor afdrukken in 3D

het is al een tijdje geleden heb ik een kans om enige kwaliteitstijd doorbrengen in een keramisch atelier. ) Nu dat een 3D print bestellen in keramiek (relatief) toegankelijk is, heb ik jeuk proberen af te drukken een 3D keramische vaartuig. Als ontw
3D ontwerp voor afdrukken in 3D

3D ontwerp voor afdrukken in 3D

als you gonna hebben een 3D-Printer, u moeten zitten kundig voor ontwerp dingen af te drukken met het. Thingiverse kan pas u tot nu toe, weet je. Het enige probleem met Makerbot/RepRap stijl 3D printers is dat ze beperkingen hebben. Sommige overhange