Stap 20: Terug uit de Blender
het proces is zeer eenvoudig
1. aparte delen dezelfde manier zoals je deed voor het exporteren van sketchup naar mixer, blender van object en groepering structuren zal niet worden geïmporteerd in sketchup.
2. Klik Ga naar "file -> export -> collada(default)(.dae)"
3. ervoor te zorgen dat het zal worden opgeslagen in dezelfde map als het bestand blender is momenteel in
4. Vink de opties van het "apply modifiers", "omvatten UV texturen", "omvatten materiaal texturen", "kopiëren" en "gebruik objectinstanties".
5. Klik op exporteren en wachten.
6. vroeger zulks open sketchup verricht zit
7. in sketchup Ga naar "bestand -> importeren..."
8. in de "bestanden van het type" balk aan de onderkant van de bestandsbrowser weergegeven Selecteer 'Google Earth/COLLADA Files(*.kmz, *.dae)"
9. klikt u op de optiebalk op de linker- en teek "valideren COLLADA bestand" en "samenvoegen coplanair gezichten"
10. bladeren waar u de dae-bestand hebt opgeslagen, moet het mengsel bestand is opgeslagen,
11. Klik op "open" en wacht, dit kan duren leeftijden
12. de blender-model is nu in sketchup maar het is niet langer geanimeerd, niet langer heeft gloed effecten en heeft geen groepering structuur. het lijkt als één onderdeel, zal u wilt gebruiken het gereedschap Vloeiend/verzachten zichtbaar meer zoals het was in de blender door het verbergen van alle lijnen die deel uitmaken van de curven te maken.
Blender kunt ook exporteren obj die nuttig is voor het overbrengen naar meest 3D-programma 's
1. Selecteer alle objecten maar niet de verlichting of de camera
2. in de blender, ga naar "file -> export -> wavefront(.obj)"
3. Vink de volgende opties: "selectie", "apply modifiers", "omvatten randen", "omvatten UVs", "write materialen", "objecten als obj objecten", objecten als obj groepen ". schaal instellen op 1.00 gezet, vooruit naar "-z voorwaarts", tot "Y omhoog", pad modus op "auto".
4. zorgen object exporteert naar dezelfde map als mix-bestand bevindt zich momenteel in
5. Klik op "export OBJ"
Opmerking: voor de meeste obj uitvoer scheiden van objecten is niet nodig als obj bestanden en allermeest naar de programma's die u naar importeert objecten op dezelfde manier blender doet zal steunen, oorsprong van objecten echter verloren zullen gaan. Deze zal moeten opnieuw toewijzen in een ander 3d programma. Als het programma u importeert maakt geen onderscheid tussen de objecten zelf scheidt vervolgens zoals gebruikelijk.
in beide bovenstaande processen zorgen ervoor dat u verdopen naar de vijl vóór het exporteren als er al een bestand van hetzelfde type met dezelfde naam in de map met het bestand mix.