Stap 3: beginnend model met sketchup
Hier is een voorbeeld.
eerst via het gereedschap Rechthoek of een cirkel vormen een vlakke ondergrond. Selecteer het oppervlak en de push-pull (doos met pijl hierboven) te hulpprogramma sleept u het uit in de richting op 90 graden naar het vlakke oppervlak. Gefeliciteerd, uw eerste 3D-object. Nu kunt u het weergaveprogramma's aan de onderkant van de grote gereedschap dat is ingesteld om te gaan en de 3d-structuur weergeven.
Houd er rekening mee dat een briljante functie van sketchup is dat met veel van de hulpmiddelen die u kunt bijvoorbeeld een oppervlak om push-pull of een centraal punt waar u wilt plaatsen van een cirkel. dan na dat kunt u uw kijkpositie en hoek en klik weer op het zelfde hulpmiddel dat u enkel, in veel gevallen dit te doen dan kunt u de afstand instellen vanuit een ander oogpunt als push-pulling of stel de straal van een cirkel te zijn op een punt niet zichtbaar in de weergave van het centrum.
de afstand die u extruderen door kan worden ingevoerd als een getal door te typen "(een getal)" dan "steken" toonsoort of door SHIFT ingedrukt te houden en de geëxtrudeerde gezicht voering met een object of punt langs de as zijn u diepte op.