Stap 2: Laten we het doen!
Sketchup (SU) beginnen we met een lege pagina.
De instellingen moeten in mm.
Waarschuwing de opmerking:
Indien mogelijk gebruik het scrollwiel op uw muis om te zoomen in het object, bij het plaatsen van iets.
Wanneer u werkt in een enkel deelvenster switch de cam op die bepaalde weergave, zoals in ons geval het vooraanzicht, en gebruiken slechts het handgereedschap en zoomen om te bewegen maar niet kantelen of pan rond.
Meest verkeerde uitlijning resultaat in de gebruiker niet met vaste cam weergaven ;)
Ook niet hoe de kleur van de punten en lijnen gewijzigd wanneer u overeen met iets - dit is uiterst nuttig.
Als we maken van een Sphericon willen, zijn er verschillende manieren doen.
Maar ik zal proberen te doen op een manier die kan worden gebruikt voor andere modellen, zodat u hoe leren kunt te maken van complexe objecten zonder hen gedeeltelijk verwoest terwijl trying voor positiebepaling van de STL-bestand.
De gedachten erachter:
Bij het maken van een 3D-model in SU zal u vroeg of laat bepaalde grenzen met de hulpprogramma's tegenkomen.
Een van de ergste is het volgen mij hulpmiddel bij gebruik op relatief kleine voorwerpen met een heleboel afgeronde vormen.
In veel gevallen eindigen u met iets dat is onvolledig, niet heeft gevolgd de instelling pad naar behoren of helemaal unexpeted kwam.
Ik heb verbruikte quiete een paar uur dicht bij de exploitant kernsmelting tot ik een manier ontdekt.
Zelfde probleem als u moet overeenkomen met een object op een ander.
Niet alleen doen je vechten met 3 dimensies tijdens de stage maar verder meer is het bijna onmogelijk om een deel precies waar u wilt - dat is waar de plugin uitlijnen handig komt.
Laatste maar niet in het minst gemaakt we allemaal mooi ogende modellen die thausands van fouten, het merendeel van de tijd een on line service of Netfabb kunnen ze repareren, maar soms weigeren ze nog steeds om af te drukken.
En als je ooit geprobeerd om het creëren van twee helften van het ene object zodat het kan worden afgedrukt beter weet je hoe moeilijk het kan zijn om echt overeenkomen met de onderdelen.
Wat is een Spericon en waarom maken we een nu?
Ik zal niet ingaan op de details, Controleer Wiki of de mooie Instructable gekoppeld op de eerste pagina voor het.
We maken een als het een leuk speeltje en te laten zien hoe de hulpmiddelen die ik noemde te gebruiken.
Beginnen met een sqare...
Want we een geëxtrudeerde moeten vorm en wilt niet urenlang maken we starten met een vierkant.
Aangepast vooraanzicht en het maken van een doos van 30 maal 30 mm.
U kunt de muis gebruiken om de sie juiste maar ik vind het makkelijker typt 30; 30 in de littly vak in de bodem juiste hoek ;)
Start van het coördinaat center en maak het vak aan de rechterkant
Het ziet er nu als volgt:
Vervolgens maken we twee hulplijnpunten op de rode X-as voor later gebruik.
Start van het coördinaat center en verplaatsen met het meetinstrument naar rechts,
75 aangaan op de kleine doos.
Doe hetzelfde aan de linkerkant en het kijkt als dit:
(Let op de twee 'dots' op de rode lijn!)
Nu beginnen we maken onze uitgesneden delen zodat we een mooi uitziende Sphericon krijgen.
Eerste sommige lijnen en halve cirkels, de halve cirkels zijn ingesteld op 3mm lang en 1.5mm voor de diameter.
Daarna tekenen we twee cirkels, een van de straal van 5mm, de andere van 3mm radius zoals.
Het grote één vertrek vanuit het centrum, kleine degene waar de diagonale lijn voldoet aan de grote cirkel.
Volgende stap is het creëren van een boog.
Hiervoor maken we twee richtsnoeren onder een hoek van 25° uit de buurt van de diagonale lijn van centrum.
Indien de richtsnoeren voldoet aan is de kleine cirkel ons eerste punt van de bijlage, de tweede waar de cirkel in de hoek voldoet aan de andere diagonale lijn.
Niet in de bovenstaande foto hoe de kleur voor de boog veranderd!
Dit geeft aan het tangient aan om de cirkels, wat betekent dat u hebt geen hobbels of hoeken.
Herhaal dit proces aan de andere kant van de kleine cirkel om verbinding maken met de cirkel in het bodemrecht dezelfde manier.
Als we alleen de buitenste, afgeronde vorm is het tijd moeten om het verwijderen van alle regels die we niet nodig hebben.
Wanneer gedaan moeten uitzien en geeft ons de extrusie profiel:
Natuurlijk wordt een Sphericon moeten we dit profiel tweemaal zodat we de juiste sfeer kan creëren.
Dus eerst kopiëren we onze vorm, dan gebruiken we het uitlijnen hulpprogramma hen om samen te komen op de juiste plaats.
Eerste order van actie is het selecteren van het middelpunt van de beweging op het deel dat we willen gaan.
Let op de groene stip?
We gebruiken de kopie deel zoals we willen houden van het origineel in het midden van het coördinatensysteem.
Volgende stap is het selecteren van de afdrukstand.
X en Y.
Voor X we gebruiken de onderste rand van onze gekopieerde deel, Y degene op de Y-as omhoog.
Als u de afdrukstand voor de resterende kunt zien zijn de as wordt automatisch gedaan.
Als u wilt plaatsen van onze kant moet correct nu definiëren we dezelfde punten in het originele gedeelte aan de linkerkant.
En gebruiken we dezelfde punten, dus vanaf de bodem verlaten hoek voor de oorsprong en langs de x-as van het deel voor de richting van de X-as.
Maar als we dat deel willen dat u wilt spiegelen het z-as doe niet omhoog gaan van de kant maar neer op het coördinatensysteem - opmerking de littly dot!
OK, wat hebben wij gedaan met deze tool?
Hebben we gevierd op afdrukstand en positie van wat wij willen en waar we willen verplaatsen het aan :)
U kunt pa rond en controle, maar de onderdelen moeten zitten perfect op de rode lijn met geen kloof.
Als er een verkeerde uitlijning ongedaan maken en begin over, is het vrij gemakkelijk te missen van de juiste plek op de as als een gekantelde weergave gebruiken.
Nu kunnen we de lijn op de X-as te krijgen van een enkel object - merk op dat we nog hebben niet gegroepeerd iets verwijderen!
Merk op dat het onderste deel een grijze kleur heeft? Dit betekent dat het oppervlak is gespiegeld, de achterkant is de voorkant.
We corrigeren dat door een recht Klik op de geselecteerde oppervlak en filp het met de menufunctie.
Het kan gebeuren dat het oppervlak verdwijnt wanneer u de middenlijn, verwijdert als zo eenvoudig ongedaan maken en een beetje lijn verticaal aanzuigen en de bestaande wanneer zij voldoen aan de middenlijn.
Daarna kunt u verwijderen van de middenlijn en nog op een harde ondergrond.
Vervolgens zal ik u tonen de limiet van de follow me tool.
Het gemakkelijkste zou nu een halve cirkel en te extruderen van de shape we langs de halve cirkel hebben.
Als we dit doen is het resultaat:
Zoals u kunt zien het ziet er niet als een kerkklok ronde als u zou kunnen expexted hebben en de bovenkant lijkt te ontbreken ook.
Maar als we het meetinstrument gebruiken omhoog aan schaal ons model van 30mm tot 3000mm de follow me tool geeft een veel beter resultaat:
Probleem is dat ingewikkelde vormen niet simplyfied genoeg voor het gereedschap zo upscaling helpt.
Hierbij lijkt het alsof het programma is bevroren, dat is normaal als het duurt enige tijd voor het berekenen van alle.
We doen niet hetzelfde met de onderste helft om te krijgen wat we nodig hebben.
Tipp:
Het verwijderen van het oppervlak van het pad dat u wilt volgen en markeer de regel voordat u de Follow me gereedschap.
Op die manier u alleen hoeft te klikken op het oppervlak dat u wilt extruderen en niet hoeft te verwijderen van het resulterende oppervlak van de halve cirkel wanneer het 3D-effect wordt gedaan.
Kan het nodig zijn om sommige reparaties voordat we eindelijk het deel over om af te drukken wegknippen.
Controleer bijvoorbeeld de binnenkant als er een oppervlak van de halve cirkel, soms Sketchup nog steeds trekt de geëxtrudeerde deel links als een vaste stof.
Ook moet de boven- en onderkant kegels enige aandacht.
Maar voordat je nu op het kalmeren springt als het hele deel dat wij gemaakt nutteloos voor afdrukken in 3D is.
Zomaar een hickup veroorzaakt door de grenzen van de follow me gereedschap :(
Als u het selectievakje de hieronder zijaanzicht pic zorgvuldig zul je deed maken we niet een echte halve cirkel met de geëxtrudeerde deel.
Exporteren en afdrukken als dit dat het platte oppervlak betekenen zou helemaal niet plat en onze kant zou nutteloos.
Maar niet alles is verloren, dat simpelweg ongedaan maken tot u terug naar de gespiegelde deel we hadden voordat we met de halve cirkel begonnen.
Nu we een volledige cirkel getekend in plaats daarvan!
Let erop dat de valse bevriezing van Sketchup langer nu wellicht ;)
En zorg ervoor dat de oppervlakte van de cirkel verwijderen voordat u de follow me gereedschap.
In ruil daarvoor krijgen we een mooi "vliegende schotel", die heeft zelfs geen de onvolkomenheden van het boven- en onderkant we hadden bij het gebruik van de halve cirkel.
Nice, maar nu je zult afvragen hoe wij dat kunnen snijd doormidden om het deel dat we kunt uitprinten...
Vergeet niet de twee hulplijnpunten die we eerder hebt gemaakt en die zijn nog steeds zichtbaar?
In de foto ziet u dat het model is grijs weer, dus we selecteren en tik het oppervlak zodat het witte voordat u verdergaat.
We nu het gehele model selecteren en groeperen voordat we een grote doos met behulp van onze hulplijnpunten trekken, of twee vakken om precies te zijn dat zal worden gecombineerd tot één.
Maar gewoon om zeker te zijn ons model is echt een stevige gebruiken we de solide inspecteur op de geselecteerde model.
Dat is wat we verwachten hier te zien, als je iets met een heleboel fouten zien of eeuwig Fins duurt u had omgedraaid oppervlakken of deed het model niet groeperen.
Nu we onze hulplijnpunten gebruiken maken een doos waarin precies een helft van uw object:
Groep dit vak zodat wij het als onze snijgereedschap kunt gebruiken.
Om dit te doen we beide groepen selecteren (Houd CTRL en klik op de tweede).
Nu Selecteer het gereedschap snijden in het menu of gebruik van het pictogram.
Na heel wat berekening hebt u nu drie objecten.
De doos met het ontbrekende stuk en twee helften van onze Sphericon.
Zoals we gebruikt de hulplijnpunten die we op de X-as gemaakt kunnen wij zeker een perfect gesneden waar we het willen.
Op het blok op de achtergrond kunt u zien hoe het nu een mal gevormd door het deel dat we uitgesneden is.
Wij verwijderen alle delen maar degene in het midden van het coördinatenstelsel en knippen zodat het zit plat op de X- en Y-as.
Opnieuw w hulpprogramma voor het uitlijnen als vóór, maar deze keer kies de coördinaat as gedurende de tweede verwijzing in plaats daarvan gebruik ervan op een deel.
Natuurlijk als u toegang tot een printer DLP hebben en het hele ding in een pice wilt u draaien en samen te voegen met het gereedschap uitlijnen en na die hen te in een groep combineren.
Thats it ;)