Stap 3: Generatie van Apple & botsingen
In ons spel eet de slang appels aan groeien groter. We hebben een pseudo-willekeurige coördinaat module genereren om een appel in een willekeurig deel van het scherm wanneer het spel begint en wanneer de slang botst met een appel.
.
Voor het genereren van een willekeurige positie voor de appel op het scherm worden geplaatst, gebruiken we de "randomGrid" module willekeurig een locatie te selecteren voor de apple te verschijnen.
Een botsing wordt gedetecteerd door het controleren of de slang en een ander object zijn meegesleurd op de VGA op hetzelfde moment (controleren of hun coördinaten hetzelfde zijn). Dodelijke botsingen bestaat uit de slang aanvaring met haar eigen lichaam, en niet-dodelijke conflicten optreden wanneer de slang met een appel botst, in dat geval de grootte van de slang wordt verhoogd.
Als een dodelijke botsing wordt gedetecteerd, zodat als de slang met de grens of zelf botst, de VGA zal het scherm een volledig rode output, signalering dat het spel voorbij is.