Stap 3: De SparkTwister-code uploaden naar uw Spark Cores
De spelcode is vrij eenvoudig: hij draait op alle LEDs met een willekeurige kleur, dan wacht op de RGB-sensor te rapporteren een bijpassende kleur, dan één LED uitgeschakeld en draait de rest op in een nieuwe willekeurige kleur. Dit gaat zo door totdat de laatste LED is uitgeschakeld, op welk punt u het spel hebt gewonnen en krijgt een regenboogeffect.
In de praktijk zijn dingen een beetje lastiger. Voor een, moeten de LEDs echt worden uitgeschakeld terwijl we query de RGB-sensor (we niet dit nog doen), omdat juist dat nu we bias krijgen door de kleur van de LED's rond het weerspiegeld terug van het oppervlak van het andere bord. Ook de RGB-sensor is nogal luidruchtig, en het is een heleboel tweaking drempels om goede kleur classificaties. Dit moet echt gebeuren met behulp van een goede Support Vector Machine (SVM) algoritme. Voor nu krijgen wij fatsoenlijke classificaties met een paar eenvoudige lineaire vergelijkingen. We hebben ook geprobeerd een lopend gemiddelde om te beslissen als we naar een passende kleur kijken, maar met gemengde resultaten. Tot slot, de sensor ook kan drijven met temperatuur, dus zitten direct naast de toasty Spark Core MCU een probleem zou kunnen zijn.