Sparky Jr is een programmeerbare RGB LED mod metgezel activering controller voor drukknoppen op gaming fightsticks oplichten.
Hoe werkt het?
Nou, aan het eind van de dag. De basiscode in wezen kun je je licht omhoog patroon, vaststelling van knoppen en knop combinaties en hen toe te wijzen aan een specifieke kleur aanpassen.
De standaard combinatie Knopinstelling (op een 8 knop fightstick) is 1 x 2 x, 3 x, 4 x per rij, en vervolgens 4 cross rij combinaties. Ondersteuning voor zowel 8 als 6 knoppen controllers is geschreven in.
Dus wat de Raad van bestuur eruit?
a. ATMEL ATMEGA328PU 28pin MCU
Dit is het brein van de operatie. Voorgeladen met de schets van de Sparky.pde.
b. knop (pulsdrukker) invoer kop
Dit is de aansluiting. Dit zou idealiter worden aangesloten op de signaallijnen voor uw arcade knop switch
c. gemeenschappelijke RGB LED been Connector
Ongeacht of uw setup is gemeenschappelijk anode of kathode, uw RGB LED zal meestal 4 verbinding hebben. Één voor elke kleur en één voor het commmon been (Anode of Cathode). Elk gemeenschappelijk been
d. rood groen blauw
Elke RGB LED zal er een verbinding voor elk van de drie kleur. U kunt daisy chain alle van uw reds (groen of blues) met één draad per kleur. Gelijkenis de afstand hier zorgt voor een 3 terminal 3.5mm schroef terminal. Waardoor uw configuratie om schroef beneden 6 of 8 individuele draden voor elke overeenkomstige kleur.
e. gemeenschappelijk Anode Jumper
Standaard. De Sparky software is ingesteld om te handelen alsof u waar gemeenschappelijke kathode RGB LED's te installeren. Moet dit niet geschikt is voor uw toepassing of stroomverbruik en u wenst te gebruiken gemeenschappelijke anode LEDs. Plaats eenvoudig de jumper op de 2 pins mannelijke kop. De microcontroller zal automatisch detecteren van de jumper en schakelen de pennen op de juiste manier voor een algemene toepassing van de anode.
f. Reset
De 2 via gaten voorzien van hier in staat stellen een externe reset van draden. U indien wenst te gebruiken van een reset-knop of schakelen, gewoon soldeer op draad aan elk van de schakelaars-benen.
g. FTDI Header
Op de zes pin FTDI kop, is de aanbevolen instelling om te solderen de berichtkoppen van uw VCC en GND aan de juiste pinnen (#4 en #5 respectievelijk). De aanpassing begint hier. Als u creatieve of avontuurlijke zijn en besluit te willen uploaden uw eigen programma naar de ATMEG328 kunt u een 6-pins header soldeer en uploaden via FTDI. Als u een 6-pins header op de FTDI verbinding soldeer, zal u moeten soldeer uw VCC en GND lijningangen aan de onderkant van het bord.
h. 20pin breakout
Dit is voor directe lint sluit aan op de TEasy Strike PS3 mod.