Stap 5: Breadboarding
Nu heb je niet echt zorgen over de bibliotheek Servo.h, omdat de reeds geprogrammeerde in de Arduino wanneer de chip wordt uitgevoerd. Zodat u kunt gewoon kopiëren van deze code hier of op de site en het lopen in je Arduino te zien als het programma goed werkt.
Iets belangrijks over deze code is dat wanneer het wordt uitgevoerd moet worden gekalibreerd naar de sensoren die u gebruikt. Degenen die ik gebruik zijn niet foto weerstanden maar ambient licht weerstanden en ze zijn een beetje meer gevoelig.
Is de float drempel tellen om te gaan met dit probleem zijn soort een hit of missen binnen de code maar het gebied dat u wilt bekijken. De vlotter drempel graaf berekent hoeveel informatie die zij ontvangt van de sensoren, loopt het door de arduino en dus vertelt de servo om te zetten in die richting.
Dan kan tot slot u ook knoeien met de vertraging instellen zodat u uw servo zien kunt als je wilt gaan snel of langzaam, afhankelijk van wat u wilt doen.
Het komt nu tot de bedrading deel dus moeten we nu bouwen is wat heet een lichte sensor-array. Dat betekent dat we gaan bouwen en matrix waar de servo zal wenden tot verschillende richtingen gebaseerd off van hoeveel licht wordt geblokkeerd voor elke sensor. Dus voor deze taak zullen we 5 10kohm weerstanden, 5 omringende lichte sensoren, en rond 12-15 jumper draden die gaat naar de arduino en de servo.
- Nu wanneer u troep op opwaarts moet het uitzien, nu wanneer u de servo ziet, het komt met drie draden van de kleurcode die plakken aan elkaar waar brown wordt gemalen, geel is het signaal (in principe waar u zou aansluit op het arduino om aan te geven informatie over hoe om te gaan) en oranje/rood de positieve is.
Dus vanaf daar moet je een breadboard en kleine jumper draden. Één draad moet naar de grond in de arduino op naar de positieve kant van het bord, een andere draad moet gaan van de 3,3 v of 5v op de arduino aan de + kant van het breadboard (wat ooit u servo kunt nemen, het zou moeten zeggen over het vak of instructie boekje) tegenover de kant van de grond. Dan moet je draden aansluiten van het bord servo (dus de bruine kabel moet hebben een jumper op waar de grond op de arduino etc. is..) laatste kan maar niet minst moeten we een signaal verbinding en dit en dit op de aardbol op op de arduino digitale of analoge pinnen, voor mij ik gebruikte analoge 0.
- Vervolgens wordt een verbinding tot stand grond zodat we een verbinding van de jumper van de grond van de arduino te aansluiten de + kant van het breadboard. Ten tweede langs die kant aansluiten we in de weerstanden in dezelfde zijde als de grond van de grond (of macht rail) de helft van de Raad van bestuur dat dichter bij de grond (macht spoor). Daarna maken we een andere verbinding naar de arduino board door verbinding jumpers uit het breadboard op van de arduino analogie pinnen 1-5.
- Zodra je de gaten op de arduino met de jumpers hebt aangesloten en gaat u verder met de andere uiteinden koppelen aan de bijbehorende gaten die op het breadboard waar de weerstanden zijn gekoppeld.
- Ten vijfde moeten we maken een brug die links van de kant met de componenten op hen naar de andere kant van het breadbord, dus wij moet maken van 5 bruggen naar de 5 aansluitingen die hebben we al...
- Tot slot is het tijd om in te stellen naar het laatste deel, waar wij onze omringende lichtbronnen verbinding te maken met het andere uiteinde van het breadboard (tegenovergestelde van de grond). Scripties bronnen zal opnieuw worden aangesloten op dezelfde rij bevindt als de bruggen die we in de vorige stap hebt gemaakt en zo ten slotte aangesloten aan de negatieve kant van het breadboard te voltooien van het circuit. Vergeet niet dat de lange kant is positief en het korte uiteinde negatief is.
Nadat alles is gezegd en gedaan het zou moeten werken als volgt: