Stap 2: Programmering de Arduino Uno-bestuur
Basisset van het programma van
Dus is de manier waarop die het programma van de Arduino is gecodeerd als volgt:
Schakelaars: S1 = Pin 2
S2 = Pin 3
S3 = Pin 4
Verlichting: L1 = Pin 5
L2 = Pin 6
L3 = Pin 7
Zoemer: B = Pin 8
Arduino Code (voel je vrij om te kopiëren en plakken)
definiëren van de pinnen moet worden gebruikt
int S1 = 2; schakelaar 1
int S2 = 3;
int S3 = 4;
int L1 = 5; licht 1
int L2 = 6;
int L3 = 7;
int B = 8; zoemer
void setup {/ / Initialiseer de digitale pennen. / / veronderstellen schakelaars zal draad van grond om input pinnen
pinMode (S1, INPUT_PULLUP);
pinMode (S2, INPUT_PULLUP);
pinMode (S3, INPUT_PULLUP);
pinMode (L1, uitvoer); LEDs bedraad van uitgang pins op grond}
pinMode (L2, uitvoer);
pinMode (L3, uitvoer);
pinMode (B, uitvoer); zoemer bedraad van uitgang pins op grond}
void loop {als (! digitalRead(S1)) {digitalWrite(L1,HIGH); / / lamp 1 inschakelen
digitalWrite(B,HIGH); Schakel zoemer
delay(500); wacht 2 seconden
digitalWrite(B,LOW); buffer uitschakelen
delay(5000); 28 meer seconden
digitalWrite(L1,LOW); zwenking vandoor lamp 1}
Als (! digitalRead(S2)) {digitalWrite(L2,HIGH); / / lamp 2 inschakelen
digitalWrite(B,HIGH); Schakel zoemer
delay(500); wacht 2 seconden
digitalWrite(B,LOW); buffer uitschakelen
delay(5000); 28 meer seconden
digitalWrite(L2,LOW); zwenking vandoor lamp 2}
Als (! digitalRead(S3)) {digitalWrite(L3,HIGH); / / lamp 3 inschakelen
digitalWrite(B,HIGH); Schakel zoemer
delay(500); wacht 2 seconden
digitalWrite(B,LOW); buffer uitschakelen
delay(5000); 28 meer seconden
digitalWrite(L3,LOW); uitschakelen lamp 3}}