Stap 5: Het verkennen van de Crazyflie-Client
Nu dat u cocoapods geïnstalleerd hebt, kunt u de client Crazyflie openen. Nadruk hoofdzakelijk op het ViewController.m-bestand en de methode sendCommander: in het bijzonder. Als u zijn niet goed vertrouwd met NSTimers, adviseer ik u leest de Apple documentatie of vinden van een andere bron van informatie over hen. U hoeft niet te bewerken van de andere documenten, en wees voorzichtig met wat u in de ViewController klasse, als het verwijderen van zelfs één regel kan leiden tot veel fouten opduiken en dodelijk zijn voor de app. Herinner me enkel om te raken van ⌘Z, als er iets misgaat.
Ook, zorg ervoor dat u de algemene Crazyflie project clientgegevens selecteert en de bundel-id naar uw eigen wijzigen. Het team naar uw Apple-ID, en klik op "Fix Issue" indien van toepassing.
Deze client werkt niet goed in de simulator, en kan niet communiceren met de drone in de simulator. Voor het uitvoeren van de app, eerst een apparaat aansluit, wachten om te herkennen, dan selecteert u deze in het bovenste linker menu en de klap uitvoeren.
Zodra u de drone een beetje hebben gevlogen, beginnen met het veranderen van de code om te zien wat er gebeurt. Herinner me enkel om ongedaan maken van fatale fouten en het project opnieuw te downloaden als u volledig vernietigen (dat gebeurde aan me ongeveer 6 keer).