Stap 10: Sprite Subroutines samenvatting
Hier is een samenvatting van de sub-routines die we hebben gebruikt om het weergeven, animeren en bewegen sprites:
SUB LoadSpr sprite afbeelding, x, y, spiegel, palet I2C schrijven PC, 0, 1, 8 en 202, sprite, afbeelding, x, y, spiegel, palet END SUB Sub HideSpr sprite I2C schrijven & h42, 0, 1, 5 202, sprite, 0, 0 End Sub SUB LoadSpr sprite,graphic,x,y,mirror,palette I2C WRITE PC,0,8,1,202,sprite,graphic,x,y,mirror,palette END SUB Sub HideSpr sprite I2C WRITE &h42,0,5,1,202,sprite,0,0 End Sub Sub Animate sprite,start,end,delay I2C WRITE PC,0,6,1,219,sprite,start,end,delay End Sub Sub MoveSpeed sprite,xdelay,ydelay,xinc,yinc I2C Write PC,0,7,1,220,sprite,xdelay,ydelay,xinc,yinc End Sub SUB LoadResource file$,cmd I2C WRITE PC,0,2,1,230 'Clear the I2C registers FOR X = 1 TO LEN(file$) 'Send filename I2C WRITE PC,0,2,x+1,ASC(MID$(file$,x,1)) : NEXT X I2C WRITE PC,0,2,1,cmd 'Initate Load 180 or 181 a$ ="": DO WHILE a$ <> "*" : a$=INKEY$ : LOOP : PAUSE 1000 END SUB