Stap 13: Zetten het allemaal samen
Dit Instructable heeft verstrekt alle van de basishulpmiddelen nodig om te werken met de modus 4 sprites en tegels.
Het is de mening van deze auteur dat Sprite en tegel gebaseerd games zijn meer magisch en die de beste moderne 3D schietspellen omdat "retro" spelen de speler afhangt is erg overtuigend en verbeelding de lege cellen invullen. Toen ik Zork spelen, ik begrijp de ondergrondse grot in mijn gedachten en ik garandeer dat de resolutie van mijn verbeelding is veel hoger dan de Oculus Rift.
Hier is een sjabloon van het Wetboek van de opening te schakelen modi en alle van de subroutines die ik in deze tekst besproken heb. Alles wat blijft is nu voor jou om te openen de deur naar fantasie en avontuur en schrijven een geweldig programma.
Uw zoektocht wacht...
I2C open 400,100 PC = &h42 I2C write PC,0,3,1,2,4 'Switch to mode4.mde DO WHILE ASC(a$) <> 42 : a$=INKEY$ : LOOP REM ** YOUR GREAT GAME BEGINS HERE ** Sub LoadSpr sprite,graphic,x,y,mirror,palette I2C WRITE PC,0,8,1,202,sprite,graphic,x,y,mirror,palette End Sub Sub HideSpr sprite I2C WRITE &h42,0,5,1,202,sprite,0,0 End Sub Sub Animate sprite,start,end,delay I2C WRITE PC,0,6,1,219,sprite,start,end,delay End Sub Sub MoveSpeed sprite,xdelay,ydelay,xinc,yinc I2C Write PC,0,7,1,220,sprite,xdelay,ydelay,xinc,yinc End Sub Sub LoadResource file$,cmd I2C WRITE PC,0,2,1,230 'Clear the I2C registers FOR X = 1 TO LEN(file$) 'Send filename I2C WRITE PC,0,2,x+1,ASC(MID$(file$,x,1)) : NEXT X I2C WRITE PC,0,2,1,cmd 'Initate Load 180 or 181 a$ ="": DO WHILE a$ <> "*" : a$=INKEY$ : LOOP : PAUSE 1000 End Sub SUB DisplayText textx,texty,color,text$ FOR x = 1 TO LEN(text$) : char = ASC(MID$(text$,x,1)) I2C write PC,0,6,1,200,textx+x,texty,color,char PAUSE 1 :NEXT x End Sub SUB DisplayChar charx,chary,color,char I2C write PC,0,6,1,200,charx,chary,color,char End Sub REM ** uw grote spel begint hier ** Sub LoadSpr sprite afbeelding, x, y, spiegel, palet I2C schrijven PC, 0, 1, 8 en 202, sprite, afbeelding, x, y, spiegel, palet End Sub Sub HideSpr sprite I2C schrijven & h42, 0, 1, 5 202, sprite, 0, 0 End Sub