Stap 1: De indeling van de Sprite & Sprite Creation
Het bestand van de sprite, (. SPR) is een 5 k ASCII-tekstbestand waarin 16 sprites, genummerd van 0-15.
In ASCII, de sprite ziet er als volgt:
' Sprite 0 #0000000000000000 #0000000000F00000 #FFFFF0000FFFF000 #0FFFFF000FF8EEE0 #00FFFFF00FFFEE00 #000FFFFF0FFF0000 #0000FFFFFF000000 #00FFFFFFFF000000 #0FFFFFFFFF000000 #000FFFFF00000000 #000000EE00000000 #0000EE0000000000 #0000000000000000 #0000000000000000 #0000000000000000 #0000000000000000
Elke regel van 16 pixels wordt voorafgegaan door een '#' hash-tag.
Elke pixel van de sprite 16 x 16 wordt vertegenwoordigd door een teken, 0-9, A-F.
Deze hexadecimale, enkele cijfers bepalen de kleur van elke pixel in de sprite.
In het geval van de sprite hierboven, de 0 is transparant, dan 8, F en E worden gebruikt.
Op het moment van dit Instructable zijn er drie manieren om sprite ".spr" bestanden te bewerken:
- Laden van de sprite in de Micromite editor zoals een. BAS programma.
- Bewerk de sprite op de metgezel van de Micromite met SPREDIT Sprite Editor.
- Bewerk de sprites online met uw webbrowser.
Vergelijk de ASCII-versie van de sprite met de eerste afbeelding. Zij zijn het dezelfde sprite.