Stap 2: Maken van lettertypen en tegels
Het lettertype/tegel bestand, (. FNT) is een 8 k ASCII-tekstbestand waarin 63 tekens van het lettertype/tegel, genummerd 0-62.
In ASCII, een lettertype/tegel teken ziet er als volgt:
'' TILE 11 = A #000FFF00 #00FF0FF0 #0FF000FF #0FF000FF #0FFFFFFF #0FF000FF #0FF000FF #00000000
Elke regel van 8 pixels wordt voorafgegaan door een '#' hash-tag.
Elke pixel van de 8 x 8 lettertype/tegel wordt vertegenwoordigd door een teken, 0-9, A-F.
Deze hexadecimale, enkele cijfers bepalen de kleur van elke pixel in het karakter.
Als je goed kijkt, ziet u de upper case A in de witte pixels van de "F".
Tips voor het maken van grote lettertypen/tegels:
Terwijl elk teken in het lettertype/bestand. FNT bestand kan worden gewijzigd, het is over het algemeen een goed idee te verlaten tegel nul (de eerste tegel) instellen als alle 0's. Deze tegel is gebruikt als "ruimte" en uw programma kijken vreemd als het bevat pixels kan maken.
- Tegels 1-10 zijn de nummers nul tot en met negen.
Als u een scorebord wilt, dan deze alleen laat.
- Tegels 11-36 zijn hoofdletters A-Z.
Als u in game berichten wilt, dan deze alleen laat.
- Tegels 38-62 zijn letters a-z.
Dit zijn de tegels vaak gebruikt voor het ontwerpen van 8 x 8 afbeeldingen tegels.
Op het moment van dit Instructable, er zijn twee manieren om lettertype/tegel bewerken ". FNT"bestanden:
- Belasting de. FNT bestand in de Micromite editor zoals een. BAS programma.
- Een update van "work in progress" SPREDIT genaamd GRPHEDIT kan worden gebruikt op de MMC.