Stap 3: Lettertype/tegel scherm kaarten maken
Zodra u uw lettertype/tegel tekens hebt gemaakt in de laatste stap, u zult waarschijnlijk willen maken van uw eigen scherm-kaarten, (. SCR) bestanden die de tegels een scherm tegelijk. Het is mogelijk het weergeven één lettertype/tegel of groep Lettertype/tegels op het scherm van BASIC, maar scherm kaarten kunnen u creatief ontwerpen.
Het scherm/kaart bestand, (. SCR) is een 1 k ASCII-tekstbestand waarin 31 lijnen van 28 karakters, voorafgegaan door een #.
In ASCII-teken van een scherm/kaart ziet er als volgt: (scroll pagina)
# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # aaaabc # aaabc # bc # d bc # aaaaaaabc # bc # bc #aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
U ziet het gebruik van de kleine letters a, b, c en d. Ik heb de kleine letters hebt gedefinieerd als een baksteen. De letters b & c geworden de linker- en rechterkant van mijn ladders, en ten slotte de d is een 8 x 8 gouden borst.
Vergelijk de. SCR-bestand met de afbeelding en u ziet de zelfde kaart.
Op het moment van dit Instructable, er is slechts één manier om het scherm kaart bewerken ". SCR"bestanden:
- Belasting de. SCR-bestand in de Micromite editor zoals een. BAS programma.
Als u ondervindt problemen met het afbeelden van hoe de ASCII-afbeelding hierboven wordt van de afbeelding, hier de tekens a-d van mijn huidige lettertype/bestand. FNT bestand.
'' TILE 38 = a = red brick #22222022 #22222022 #22222022 #00000000 #22022222 #22022222 #22022222 #00000000 '' TILE 39 = b = ladder left #00FF0000 #00FFFFFF #00FFFFFF #00FF0000 #00FF0000 #00FFFFFF #00FFFFFF #00FF0000 '' TILE 40 = c = ladder right #0000FF00 #FFFFFF00 #FFFFFF00 #0000FF00 #0000FF00 #FFFFFF00 #FFFFFF00 #0000FF00 '' TILE 40 = d = gold chest #0E0000E0 #00E00E00 #66666666 #6EEEEEE6 #6EEEEEE6 #6EEEEEE6 #6EEEEEE6 #66666666