Stap 8: Animeren Sprites gebruiken omgeleid animatie
Op de laatste pagina deden we sommige eenvoudige animatie en beweging met behulp van de animatie & MoveSpeed subroutines.
Neem een moment om te praten over gestuurde animatie.
Gestuurde animatie is wat je zult gebruiken bij het verplaatsen van de primaire sprites in uw programma.
Aan het begin van uw programma beslist u wat een startpunt voor je "held"-sprite.
Het zal als volgt uitzien:
player_x=100 player_y=200
U moet ook een sprite frame variabele voor uw sprite animeren instellen:
player_frame=4
Vervolgens, u zult beginnen uw hoofdprogramma lus waar de werkelijke actie zal plaatsvinden.
start: player_frame=player_frame+1 If player_frame > 7 then player_frame = 4 LoadSpr 1,player_frame,player_x,player_y,0,0 pause 100 goto start
Dit is het begin van gestuurde animatie. Spelbesturing code om te werken van de speler x- en y-posities toe te voegen zal beginnen u op uw manier aan het creëren van een geweldig spel of manifestatie.
Neem een kijkje op de typische stroomdiagram voor een kleine spel die ik aan deze pagina verbonden ben.