Al deze mogelijkheden klonk interessant voor een beatbox-achtig apparaat, en ze zijn ook zeer goedkoop ($6 nieuwe bij de lokale winkel Target).
Het algemene idee is te gebruiken van een Arduino Nano als de hersenen beatbox en gemodificeerde Yada Yada speelgoed als de stem van de individuele modules gebruiken. Dit vergt een behoorlijke hoeveelheid rework, omdat ik wil behouden de meeste van de functionaliteit van de recorder volledig het herwerken van de verpakking.
In een recent project vond ik een interessante manier om te communiceren met beatbox-achtige machines. In plaats van met behulp van een typische "pad" interface, gebruikte ik een tweedimensionaal raster van "vooraf ingestelde patronen" voor stem ritme kiezen. De gebruiker kan een geëigende woordgroep selecteren en verschuiven om te generatief maken een beat. Het resultaat is een stuk dynamischer dan het simpelweg spelen van voorinstellingen, en laat de speler te fine-tunen de prestaties zonder het gênant struikelt die met realtime programmering komen.
Ik ook willen proberen een idee die ik heb gehad voor een lange tijd, maar was nooit in staat om uit te voeren. Ik wil graag een "auto-record"-functie die zal zitten kundig voor willekeurig record nieuwe audio in verschillende stemmen, totstandbrenging van ghost ritmes en melodieën als onderdeel van de werking ervan. Natuurlijk, dit zou krijgen in de manier van het maken van een standaard beat, zodat deze modus goed gelabeld en gemakkelijk versloeg moet.
Tot slot, om te laten werken met andere apparatuur die ik heb, ik wil om ervoor te zorgen dat het extern kan worden geklokt. Met behulp van een van de interrupt-staat pinnen van de Arduino moet maken dit gemakkelijk, en externe klokt zal toestaan me eigenlijk om het te gebruiken om muziek te maken.
Agressieve plan, maar ik ben klaar voor!