Stap 4: Stap 4: programmeren van de Arduino
Dit project maakt gebruik van de stepper motor bibliotheek geboden door Adafruit en voorbeeld code gevonden op de arduin gemaakt door: Michael Pilcher.
De basishandelingen van deze code geven is als volgt. De positie van de onder één knop, de knop Configuratiescherm verplaatst het podium in incrementele stappen in de x- of y-positie. Onder de andere schakelaar positie, kunnen de hoogte en de breedte (in velden) van het POI dat u wilt digitaliseren worden ingevoerd door knooppersen en het systeem gestart. Na fase verkeer initiëren, Stagmo het podium beweegt in een slang achtig patroon vanuit het monster (zie afbeelding), een opname onderbreken van een aangewezen hoeveelheid tijd op elk veld kan de gebruiker om zich te concentreren en digitaal. Elk veld maakt in een relatief bekend. Vastleggen software moet worden ingesteld op record beelden in serie met opeenvolgende namen.
Deze code moet handmatig worden gekalibreerd naar uw werkgebied. Het gaat hier om een kalibratie van vallen en opstaan. Het aantal stappen die de stappenmotor dient te wenden tot het verplaatsen van het monster zal afhangen van uw Microscoop, het objectief en de digitale camera. Hiervoor kunnen enkele vervelende problemen schieten. Ongeveer 20-25 procent overlapping voor elk veld in de x- en y-richting is beter.