Stap 1: modelleren
Ik moest eerst een scan van mijn gezicht. Ik heb sommige zoekopdrachten voor providers in de omgeving van Seattle, en de resultaten waren niet bemoedigend. Ze waren alle zeer high-end services, het soort dat niet zelfs lijst van hun prijzen. Ze natuurlijk willen niet werken met iemand op een goedkope kleine rare project. Toen ontdekte ik 3D Hubs , waarmee u lokale mensen met afdrukken of scannen van de apparatuur vinden. Al snel zat ik in de food court van een winkelcentrum terwijl iemand een Kinect-stijl scanner rond mijn hoofd voor contant geld zwaaide. Perfect!
De resultaten waren best goed, ook. Zoals u zien kunt, mijn pony staart het nogal een beetje verward, en de muttonchops zijn een beetje raar. Maar de belangrijke onderdelen, zoals de topografie van het oog/neus, kwam allemaal door heel goed. Ik het hele ding door 1 mm met behulp van de Blender stollen modifier, te voorzien in een beetje fout opgeblazen.
De volgende stap was om te maken maskers op basis van de gegevens van de pointcloud. Na het experimenteren met verschillende parameters van de Blender, uiteindelijk heb ik het handmatig doen. Voor elk masker zou ik een kopie maken van de pointcloud, vervolgens bewerkingsmodus te activeren en tonen de hoekpunten. Ik selecteerde alle degenen die ik wilde als een hoek van het masker, verwijderd dan de rest. Wat trial en error uitzoeken welke te kiezen heeft. Je moet niet vergeten dat een platte stalen vliegtuig verbinding elk maken, en u niet wilt dat het snijden van je gezicht! Maar te veel over, geen stress omdat je ze in de volgende stap kunt tweaken.
Zodra u de punten hebt, sluit u ze in een redelijke mesh. Nu beweeg de Maas terug over de oorspronkelijke gezicht scan. Dit kunt u zien waar het gezicht scan oppervlak snijdt het masker. Pas de punten totdat dat niet gebeurt. Als u een symmetrische ontwerp wilt, zoals met de domino-masker die ik heb gemaakt, kunt u ontwerpen van slechts de helft en dan spiegelbeeld langs de Z-as.