Stap 2: Het spel
Wanneer het spelen van het spel, regelmatige slagschip regels echter kunnen toepassen, ik heb een paar regels specifiek naar deze versie van het spel:
- Plaats uw schip op de grid sterrenschip in een X- of Y-as
- Het doel is om alle van de vijandelijke schip primaire systemen vernietigen
- Elke speler heeft twee schoten per beurt
- Gebruik de targeting rasters ter gelegenheid van de treffers en missers in met een potlood
- Geen schade wordt aan het schip genomen totdat de schild matrix/generator is twee keer het doelwit
- Als je het vijandelijk schip schild matrix/generator eens, moet de tegenstander verklaren "Hit, schilden beschadigd"
- Als je van het vijandelijk schip schild matrix/generator een tweede keer geraakt, moet de tegenstander verklaren "Hit, schilden off-line"
- Als je een vierkant van een vijandelijk schip terwijl schilden omhoog, maar u niet raken de schild matrix/generator, moet de tegenstander verklaren "Hit, schilden on-line"
- Met de schilden off-line, als je de vijanden phaser/blaster matrix, is hun afvuren vermogen teruggebracht van twee schoten per beurt tot een
- Zodra de schild matrix/generator tweemaal geraakt heeft, moeten de warp aandrijving, de belangrijkste brug en de phaser/blaster matrix één keer elke te vernietigen van het schip worden getroffen
Het spel zou kunnen worden uitgebreid met de toevoeging van verschillende schip ontwerpen, resulterend in de locaties van de primaire systemen wordt diverser.