Stap 2: Krijgen en converteren van netten
Er zijn een aantal bronnen voor Star Wars en 3D-model van Star Trek mazen op het web. De beste die ik net voor Star Trek gevonden heb is www.trekmeshes.ch. Voor Star Wars, evenals Star Trek is een uitstekende bron scifi3d.com.
Het render.py script opgenomen met frambozen Jam Mod (gebaseerd op de code door Martin O'Hanlon en mijzelf) handvatten mazen in twee verschillende formaten: . OBJ en .3ds. Andere netten zullen moeten worden omgezet. Twee nuttige opensource tools voor het omzetten van diverse formaten mazen zijn Wings3D en MeshLab (gewoon importeren de mazen van het formaat is in en vervolgens exporteren naar. OBJ). Als u eigenaar bent van een kopie van de 3DS Max of in aanmerking komen voor hun driejarige educatieve licentie, zulks zal verhuren u converteren van . MAX bestanden evenals een aantal andere formaten. Zorg ervoor dat u alle auteursrechtelijke beperkingen voort naar de vijl gehoorzamen (en nota dat omdat Star Wars "en" Star Trek onder copyright zijn, u verantwoordelijk bent voor ervoor te zorgen dat uw gebruik uw lokale copyright wetten gehoorzaamt; in het bijzonder commercieel gebruik is waarschijnlijk niet zonder uitdrukkelijke toestemming van Lucasfilm of Paramount aanvaardbaar).
Als u wilt uitpakken de mazen van het trekmeshes.ch, moet u unrar. De mazen van het scifi3d.com hoeft alleen te worden uitgepakt.
Als u eenmaal uw. OBJ of .3ds mesh, zet het in de map van de modellen van de mcpipy -map (met alle python scripts) in de map .minecraft (%appdata%\.minecraft\mcpipy\models op Vensters).
Tot slot, als je een Ruimte conciërges aanhanger, moet u mooie mazen van ambacht in van uw Janitor Locker.