Stap 4: Oriëntatie, grootte en materiaal
Wanneer u eerst liep de render-script op uw imago, het script automatisch gegenereerd een besturingsbestand in de .minecraft\mcpipy\models map, met dezelfde naam als uw beeld, maar de extensie .txt. In ons voorbeeld is het besturingselement bestand r2d2.txt. Navigeer naar de map van de modellen en dubbelklik op het besturingselement bestand te bewerken (bijvoorbeeld met Notepad). Het bestand moet er zo uitzien:
Het eerste ding om te veranderen is dat als uw afbeelding is liggend op zijn kant, dan 1 swapyz vervangen door swapyz 0 (of de andere manier rond: momenteel .3ds bestanden standaard swapyz 1 terwijl. OBJ bestanden standaard swapyz 0). Met R2D2, ik was gelukkig en dat werkte prima. (U kunt ook andere aanpassingen met de roll/worp/yaw lijnen doen.)
Opmerkingen beginnen met #, en alles na de "end"-regel genegeerd. Ik beveel het veranderen van de lijn van de kredieten om krediet te geven aan de auteur van de Maas en de site die u hebt gedownload vanaf en met inbegrip van eventuele copyright Detailgegegevens na het einde.
Bewerk de blokken gebruikt voor de materialen in de Maas. Veel mazen zijn onderverdeeld in materialen zal, en render.py een lijst van alle materialen in uw bestand na de regel "materialen". Ook voor de "materialen" regel kunt u het instellen van de standaard materiaal voor u niets anders opgeeft gebieden.
De meest fundamentele manier om op te geven van een materiaal is dit:
of
waarbij XX is de Minecraft blok ID en YY is de meta-gegevens (of subtype). U kunt de nummers opzoeken hier. Bijvoorbeeld, om de standaard materiaal worden gepolijst dioriet, kunt u de lijn van de "standaard steen" naar:
Omdat het moeilijk te onthouden zijn veel nummers, kunt u ook vele materialen opgeven door een naam die is gedefinieerd door de Minecraft python API (zoals verlengd bij frambozen Jam Mod). Dit zijn allemaal in de hoofdsteden, bijvoorbeeld STAINED_GLASS_BLUE. Een lijst van al deze stoffen is hier.
Eindelijk, terwijl ik bij het, was ik veranderde de standaardgrootte (u kunt altijd overschrijven met /py render naam grootte) tot 50.
Hier is wat mijn beheerbestand eruit ziet nu: