Stap 8: Kies uw kant
Wanneer u een nieuwe ronde start, vraagt spel u om te kiezen van uw kant. U kunt stap in de schoenen van rebel strijders en een x-Vleugel vechter om help commando lichte kant evenwicht brengen in de force of je kunt spelen als een keizerlijke clone trooper, ondersteuning van het rijk in zijn Tie fighter.
Dat beetje van code maakt het spel zo veel meer immersive en verhoogt het overspelen potentiële. Het maakt het persoonlijker en laat speler zijn favoriete kant steunen.
Ook al is het makkelijk te script verbergt het een paar kleine trucjes. De eerste is hoe te verschillen van de knop wordt geklikt uit knop wachtruimte. Zoals u zien zult, klik op schakelt kant en houd begint het spel. Dat kan gemakkelijk worden gedaan door te slaan tijd wordt eerst geklikt en vergelijken van die tijd naar huidige tijd. Als verschil groot genoeg is, moet spel starten. Als de knop wordt vrijgegeven voordat het spel moet beginnen, wordt factie gewijzigd. Als u de code controleert, ziet u dat het wijzigen van de factie niets anders dan slaan verschillende sprites in eerste twee spaties (locaties 0 en 1 is).
Om te laten gebruiker schakelaar factie zoals vaak als hij wil vóór spelbegin, gehele functie is ingesloten in 'terwijl 1' houdt loop, die voor eeuwig loopt en knop einden die lus.
charSelect:while(1){ if (buttonReady){ //onclickif (!digitalRead(buttonPin)){ buttonReady = 0; timeS = millis(); } //lcd.clear(); } else{ //on releaseif(millis()-timeS>700){ break; //start game } if (digitalRead(buttonPin)){ buttonReady = 1; y = !y; if(y){ lcd.createChar(0,tieFighter1); lcd.createChar(1,tieFighter2); lcd.setCursor(0,1); lcd.print(" dark side "); } else{ lcd.createChar(0,xWing1); lcd.createChar(1,xWing2); lcd.setCursor(0,1); lcd.print(" light side "); } } } //animationif(millis()-timeA > animationTime){ timeA = millis(); ship=!ship; //goto redraw; lcd.setCursor(14,1); lcd.write(ship); //lcd.setCursor(x,!y);//lcd.write(' '); } }