Stap 2: Elektronica: verlichting en geluiden
Met behulp van licht en geluid op een prop echt voegt die extra dimensie en dingen tot leven brengt, de thermal detonator is geen uitzondering.
Om opnieuw de lichteffecten te maken we zullen worden gebruik te maken van de volgende items:
- PICAXE Microcontroller
- 3 x gele LED's 2.1v toekomen spanning
- 1 x rode LED 2.1v toekomen spanning
- 1 x 4 k 7 weerstand
- 4 x 120Ω weerstanden
- 1 x 100nf condensator
Om opnieuw te maken de geluidseffecten zullen we het gebruik van de volgende items:
- Adafruit FX Mini geluid Board
- Adafruit 2.8W klasse D Audio Amp
- Visaton K50 8Ω spreker zou ik adviseren gebruikend een kleine profiel spreker om ruimte te besparen
Als alternatief Adafruit ook wel een combinatie van de geluidskaart en amp, voorraad is beperkt, omdat ik geloof dat het item kan zijn stopgezet.
De hele zaak wordt aangedreven met behulp van een 4.5V batterij bron, ik 3 x AAA-batterijen voor testdoeleinden gebruikt en worden deze vervangen door 3 x N batterijen in de eindmontage om ruimte te besparen.
Vergadering
Het circuit is samengesteld volgens het schema geboden. De aan/uit schakelen wordt bereikt met behulp van een NC (normaal gesloten) rol schakelaar. Wanneer de bovenste schuifregelaar is gleed terug naar het onthullen van de rode LED, de roller schakelaar geopend. Dit sluit het circuit, het activeren van de lichten en geluiden.
Knipperend licht sequentie en PICAXE
De gele knipperende lampjes aan de voorkant van het slagpijpje zijn ontworpen om te repliceren de patroon en de timing van de film prop. Het wordt alleen weergegeven op het scherm in ROTJ voor een paar seconden dus het begin van het lichtpatroon wordt gerepliceerd uit de filmscènes, de rest van het patroon komt uit de prop replica's van Master. Deze lichte reeks wordt bereikt met behulp van een PICAXE microcontroller, de code die ik gebruikt voor het programmeren van de chip vindt u hieronder. Ik heb toevallig een reserve 18 pin PIC bij de hand hebben, maar ik zou adviseren dat u een 8 pin chip in plaats daarvan gebruikt om ruimte te besparen.
De resonantiebodem Adafruit is verrassend eenvoudig te programmeren. Triggers worden ingesteld door het simpelweg het benoemen van het audio-bestand, met een bestandsindeling van de naam die komt met de schakeloptie relevante trigger overeen. Voor meer informatie volg de tutorial over Adafruit. Ik heb alleen gebruikt het belangrijkste detonator-geluidseffect, maar het is ook mogelijk om toe te voegen extra effecten (dwz slagpijpje explosie wanneer de prop is geschud) door de toevoeging van tilt switches enz.
Als alternatief voor de geluidskaart van adafruit kunt u ook een PlecterLabs bestuur dat vooraf geladen met een Thermal Detonator geluid lettertype dat verschillende andere effecten en functies bevat.
Het meest ingewikkelde deel van de eindmontage wordt eigenlijk steeds alles te passen, als conservatieve mogelijk met kabellengtes wanneer solderen alles samen, u wilt minimaliseren van geen onnodige gebruik van ruimte als het krap daar wordt!
Merk op dat ik niet de thermal detonator geluidseffect audiobestand als onderdeel van dit instructable opgenomen zoals ik niet zeker van de auteursrechtelijke status ben. Ik denk dat het is ontleend aan een Master replica's thermal detonator prop die is gemaakt onder licentie van Lucasfilm, dus ik ben niet kundig voor opnieuw distribueren het openlijk :( Als u zich tot Google wenden moet u sommige geluidseffecten die u kunt vinden.