Stap 3: Riddle me dit.
De groene glazen deur (alias De groene glazen kamer.):
Kortom, vertel je vrienden dat er is iets genaamd de groene glazen deur, en alleen bepaalde objecten (en eventueel acties) zijn toegestaan binnenkant van het. Geef ze een paar voorbeelden: je hebt een hamer maar geen nagels; je hebt een lepel maar geen vork; boeken maar geen woorden; bomen maar geen bladeren; appels maar geen sinaasappelen; maan maar geen zon; bril, maar geen ogen; voeten maar geen tenen; enz. Proberen om de spelers te komen met objecten die naar binnen gaan en reageren met "ja" of "nee". (De geheime regel is dat er alleen woorden met een dubbele letter zijn toegestaan.) Als ze niet begrijpen het patroon helemaal zijn vreselijk gefrustreerd op deze schijnbaar onlogische plek, kun je hen een hint in de trant van "blik op de letters," of "wat 'groen,' 'glas', en 'kamer' gemeen hebben?" Dit spel is leuk als je andere mensen in het weten met wie kunt u nieuwe voorbeelden.
Variatie: Mensen kunnen alleen objecten die bevatten een letter van de naam van de persoon die hij/zij naast zit brengen.
Een omhoog, een Down:
Dit is een patroon type spel dat kan al dan niet zeer succesvol. Het helpt om ten minste 4 personen. Er zijn 3 verschillende statuses een persoon kan hebben: 1 op 1 down; 2 en 2 down. (Som is altijd 2). Omdat je weet dat het patroon, beginnen met te zeggen welke staat je bent. Hebben de volgende persoon denk dat wat hij/zij is, en als ze zijn verkeerd juiste hen door te zeggen iets als "Nee, het is twee naar beneden." Blijven dit eindeloos met de andere spelers, in een cirkel te bewegen. (Het geheim is dat je het over de iemands arm positie. 1 arm omhoog en 1 arm omlaag; 2 armen omhoog; of 2 armen naar beneden.) Op een subtiele manier om het zogenaamde patroon kun je gemakkelijk je eigen armen. Soms die arm positie te bepalen kan moeilijk, maar je kunt doen alsof om het patroon te studeren, totdat hij/zij beweegt.
Het spel van de hoed:
Voor dit spel, moet u een denkbeeldige hoed en hebben van 4 of meer personen is nuttig. Bijvoorbeeld, Peter, Alex, Steve en John zijn vier spelers, en Peter is de beller, wat betekent dat hij is degene die het spel weet en niemand anders. Peter zegt, "Als ik heb de hoed, en ik doorgeven aan Steve, die doorgegeven aan Alex, die doorgegeven aan Johannes, die de hoed heeft?" Iemand in de groep zou bijna ongetwijfeld antwoorden dat John de hoed heeft, maar dit niet altijd waar is. De beller moet dan verklaren wie heeft echt de hoed, en start van de beller op een nieuwe "ronde". De beller kunt de volgorde waarin hij het passeert wijzigen, en om het te maken meer verwarrend, kan hij zelfs doorgeven aan zichzelf, niet-spelers of levenloze objecten. (Het geheim is dat de eerste persoon die praat na de vraag "Wie heeft de hoed?" wordt verteld dat hij/zij de hoed heeft.) Dit kan werkelijk maken mensen verward, maar iemand waarschijnlijk uiteindelijk zal aanslaan.