Dit instructable zal gaan over de LabVIEW-code die ik heb geschreven een steekspel robot controle. Dit zal een diepgaande uitleg van de code. Als u niet geïnteresseerd in de uitleg bent, is de LabVIEW-VI gekoppeld op de laatste stap.
Voor de robot gebruikte ik twee continue servos, een joystick, een accelerometer, een mini servo en een kracht sensor. Ik gebruikte ook de LabVIEW fysieke Computing Kit die LabVIEW Home bundel en chipKIT WF32omvat. Ik gebruikte om te communiceren met de WF32 via de ingebouwde WiFi, LabVIEW MakerHub LINX. Om te zien een delen aanbieding, check out de steekspel robot bedrading tutorial.
Het algemene idee voor dit project was om een robot die kan worden aangestuurd via WiFi en gegevens terugsturen naar LabVIEW. Ten eerste zou er een staat van de instelling waar u de hoek van de "lans" gemonteerd op een servo die met behulp van de Joystick van de Pmod kunt instellen. Zodra een knop op de PmodJSTK werd geduwd, voert de robot een stand draaien. In deze toestand zou de servomotoren lopen totdat een kracht was voelde of als de robot werd opgepikt. Zodra de robot werd opgepikt, de staat Hiermee stelt u terug naar de setup staat tenzij zijn er 3 steekspel rondes, in welk geval de steekspel sessie zou eindigen.
De robot heeft drie hit-punten om te beginnen met en telkens tijdens de stand draaien als de kracht boven een bepaalde waarde gaat, de hit-punten verkleinen door een. Als de hit-points tot nul dalen, eindigt de steekspel sessie.
Check out dit Instructable op de bedrading voor de robot en Bekijk dit Instructable afgedrukt om te zien hoe de 3D te monteren onderdelen.