Stap 2: Writing een programma buttons.h
Writing een programma op ARM microcontrollers zijn vrij moeilijker dan AVR. Ik zal u tonen hoe te maken van uw eerste widget op eenvoudige manier.
buttons.h
Zoals u ziet, ten eerste heb je te definiëren van de elementen die u zal nodig. Het is in dit geval Framewin, Button1 en Button2.
In statische const GUI_WIDGET_CREATE_INFO _MainWindow [] maakt u uw widget. We hebben om te schrijven van het type van de widget te maken (FRAMEWIN_CreateIndirect), tekst die moet worden visibled op ("Instructables!"), X-start(10) Y-start(10), X-end(220), Y-end(180).
De Buttons() functie is de belangrijkste functie voor touch scherm routine.
#ifndef __BUTTONS_H#define __BUTTONS_H#include "WM.h" #include "BUTTON.h" #include "TEXT.h" #include "FRAMEWIN.h" #include "PROGBAR.h" #include "GRAPH.h" #include "GUIDEMO.h"#define ID_W1 (GUI_ID_USER + 1) #define ID_W1_BUTTON0 (GUI_ID_USER + 2) #define ID_W1_BUTTON1 (GUI_ID_USER + 3) // // Dialog resource // static const GUI_WIDGET_CREATE_INFO _MainWindow[] = { {FRAMEWIN_CreateIndirect , "Instructables !", ID_W1 , 10 , 10 , 220 , 180 , 0 , 0 , 0 }, {BUTTON_CreateIndirect , "LIGHT ON" , ID_W1_BUTTON0 , 10 , 10 , 190 , 40 , 0 , 0 , 0 }, {BUTTON_CreateIndirect , "LIGHT OFF" , ID_W1_BUTTON1 , 10 , 70 , 190 , 40 , 0 , 0 , 0 }, };void Buttons(void);#endif /* __BUTTONS_H */