Tijdens het werken op een trui voor de meeste van November, werd ik geslagen met een idee: hoe zou stochastische breien eruit? Dat wil zeggen, hoe zou het eruit als u de status van elke steek afhankelijk van een kansverdeling willekeurig bepaald? Ik was specifiek geïnteresseerd in een lineair verloop, de kans van elke steek wordt een brei of een averecht gebaseerd op welke rij er in. Begin met alle vesten onderaan, en als je hogere, meer en meer steken zijn purls tot de bovenste rij is 100% averecht. Ik hou echt spelen met textuur, en ik dacht dat het ziet er misschien vrij koel. Dus na het beëindigen van de trui, begon ik te spelen.
De eerste vraag was hoe te genereren van het patroon? Ik kan een systeem met behulp van dobbelstenen hebben uitgewerkt, maar dat klinkt echt omslachtig. U zou iets moeten doen zoals rollen 2d 10 voor elke steek, die waarde aan een drempel die werd bepaald door het aantal rijen te vergelijken. Als een programmeur, besloten heb ik natuurlijk dat was iets beste links naar een computer. Op die manier die ik zou kunnen toevoegen een visualisatie-systeem, om een idee te krijgen wat de verdeling zou uitzien, me tweak parameters eindeloos voordat zelfs gieten over te laten.