In dit Instructable gaan we door middel van mijn avontuur van ontwerpen en modelleren van een draaibare track/loopvlak (zoals in de tank track). Ik zal proberen en te dekken zoveel mogelijk van de modellering en simulatie stappen mogelijk, ik zal proberen om te communiceren van alle belangrijke informatie in de tekst maar kunnen er nuttige tips en informatie in de foto-aantekening. Ik hoop dat je iets van mij hier kunt leren en ik kan leren van u ook! Dus gelieve commentaar (vooral hoe om dingen te doen efficiënter met de simulator van de motie)
Dus een beetje achtergrond over dit project. (geen belangrijke instructies hier)
Ik heb onlangs begonnen met mijn stage bij een bouw/landbouw voertuig bedrijf (Kubota) en na het gesprek met een paar van de werknemers er en kijkend naar de catalogi, ik leerde dat tracks die kunnen worden ingebouwd voor trekkers in hoge vraag zijn. Het probleem is de goede kwaliteit die zijn te duur en betaalbare degenen zeer onbetrouwbaar. De gebruikelijke aanpak is om een set van nummers voor de voorwielen en een andere voor de rug zodat het instellen zoals gewoonlijk sturen.
Dus ik bij mezelf dacht, wat als we hadden een track-systeem dat zal kunnen beslaan van de voorkant naar de achterkant en nog steeds worden stuurbare. na het maken van een paar snelle schetsen en snelle googling, ging ik verder met het werken op de CAD-model in Solidworks
De twee belangrijkste inspiraties
https://www.Google.com.my/URL?sa=t&RCT=j&q=&ESRC=s... (dit nooit gezien)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyanide (Dit vele jaren geleden gezien)
* Met betrekking tot gelijkenis met luchthaven Bagage carrousels
https://www.Google.com.my/search?q=Airport+Baggage...
Eerlijk gezegd, ik ben niet helemaal zeker hoe luchthaven Bagage carrousels of transportbanden in detail werken. Van mijn observaties is de beweging meestal beperkt tot ongeveer 1 as draaien. Luchthaven carrousels en sushi winkel riemen zijn meestal plat (of op een vaste hoek) en zou het voertuig om te sturen, maar het zou niet laten teruglopen rond de wielen. Ik zou het waarderen als iemand met kennis over dit onderwerp wat input kan bieden.
Enkele gedachten over dit project/systeem
- Ik ondernam dit project vooral om een beter inzicht en gevoel voor hoe bijgehouden voertuigen werk, evenals over het scherper maken van mijn vaardigheden met Solidworks en haar motie simulatie pakket.
- Het is een zeer ruwe model, gemak van productie en onderhoud is slechts licht beschouwd.
- Halverwege dit project die ik dacht dat het zou een goede methode dat voor de besturing van een voertuig enkel bijgehouden als de Hyanide, ik denk dat de Hyanide het ontwerp slechte draaicirkel hebben zou en deze methode beter zou kunnen doen
Sommige extra ontwerpcriteria
- Ik maakte tot het een punt aan het ontwerpen van de tracks zodanig dat stijve materiaal mag worden gebruikt (zoals metalen nummers gebruikt door bouwvoertuigen en militaire voertuigen) is nog steeds geschikt voor rubber klangen voor tractie flexibiliteit moet wel als gevolg van mechanische koppeling.
- De tracks moeten nog steeds profiteren van lagere bodemdruk en betere tractie bieden. De track is ook ontworpen om te minimaliseren van schade aan de grond, maar de wendbaarheid is prioriteit.
Mogelijke toepassing voor dit systeem
- Ombouwset voor trekkers
- Rupsvoertuigen die wilt minimaliseren van schade aan de grond (bouw en het modelleren van voertuigen)
- Enkel bijgehouden voertuig, zoals de Hyanide. Kan worden gebruikt in ruw terrein, sneeuw, of misschien zelfs op het water
- Militaire voertuigen ter verbetering van de manoeuvreerbaarheid
- Robots, hobby of anderszins
PS * als die ik mijn handen op een 3D-printer, krijgen kan ik kan afdrukken en testen van mijn ontwerp voor een schattige kleine robot.