Stap 6: Meestal gedaan! Bewegingsanalyse en simulatie in solidworks
De track-systeem wordt meestal gedaan. Hier zal ik delen op mijn werk proberen te simuleren het systeem stuurwiel terwijl in beweging. Hier wilde ik zien hoe het allemaal werkt en zijn voorzien van een koele animatie om te laten zien voor mijn inspanningen, de waarden berekend en verkregen gegevens worden genegeerd als ze niets betekenen omdat ik niet heb inbreng geen nauwkeurige gegevens (zoals gewicht, dichtheid, krachten, snelheden), maar zijn goed omdat het een proof of concept is. Alle om dit te bereiken, gebruikte ik solidworks beweging om het uitvoeren van de analyse.
Ik zal zeer dankbaar zijn als iedereen bereid om te delen hun ervaring over hoe te verbeteren de computationele efficiënt is. Ik leerde dit alles eigenlijk als ik langs ging.
U kunt ook animatie voorzien van de vergadering met de animatie gereedschap of fundamentele beweging, nochtans kon ik niet krijgen om te werken op de manier die ik wil en solidworks beweging kon.
- U zult moeten toelaten van solidworks beweging door te gaan naar "driehoekje naast Opties" > Add-Ins... > Solidworks beweging.
- Aan de onderkant van uw scherm Ga naar het tabblad beweging analyse.
- We zullen eerst definiëren wat onderdelen in contact komen en zal niet "fase/spook/wallhack" via andere delen. Computationele om doeltreffendheid te verbeteren, ik heb de groep contact functie gebruikt. De hele track werd geplaatst zodra de groep en de delen die het contact (zowel wielen, gidsen + rollen) komt in de tweede groep zijn geplaatst.
- Een ander contactgroep werd gedefinieerd als de voorste beugel, vooras en voorwiel bevatten. Dit is om te voorkomen dat de hele zaak instort of het wiel van het vliegen in een baan.
- Om te simuleren het voorjaar de tracks in spanning te houden, ik gebruikte 2 krachten toegepast op de uit as ten opzichte van de voorste beugel. Ik gebruikte krachten in plaats van de werkelijke springs, omdat ik niet zeker ben hoe bronnen handelen in de simulatie en experimenten mee waren niet vruchtbaar.
- Een motor aan het aandrijfwiel om draaien toevoegt en een motor aan de voorzijde beugel om te zien hoe het blijkt. Ik voegde ook een groot bord op te treden als de vloer waardoor het realistischer.
- Druk op berekenen
- Iets anders, its gonna nemen een tijdje te doen. Na het draaien van de framesnelheid en nauwkeurigheid kostte het me 7 uur op te lossen van 3 seconden van de beweging.
Wees gewaarschuwd, opslaan zo veel video's mogelijk wanneer u kunt. SolidWorks crashte op me toen ik klikte op "opslaan" (gebeurt everytime, zijn slechts mij hoop)
Extra Tip * het wellicht verstandig om Draai de nauwkeurigheid en framesnelheden neer en testen in opeenvolgende complexiteit. Wat ik bedoel door in opeenvolgende complexiteiten te testen is dat voor de eerste keer, gewoon een paar links van het spoor met het aandrijfwiel, test dan test de hele track met beide wielen, vervolgens toevoegen in de spanner force, dan toevoegen in de sturende motor vervolgens en tot slot toevoegen in de vloer.