Stap 31: Laatste Firmware
Voor de laatste firmware, heb ik alle code die de knoppen en de leds in een bibliotheek om het te maken meer netjes regelt, dit alles in een klasse met de naam SugarCubegeëxtraheerd. Ik was geïnspireerd door het werk dat ik heb gedaan op de Instructables iOS app, en schreef de stukken van de code voor gebeurtenisafhandeling zodat ze werken op een soortgelijke manier die een iPhone touch en andere gestuele gebeurtenissen behandelt. In principe creëerde ik een reeks van methoden die elke app, dingen zoals "deviceWasShaken" of "buttonPressed abonneren kunt". Wanneer de klasse SugarCube een van deze gebeurtenissen detecteert, vertelt de huidige app uit te voeren van de overeenkomstige methode. Als u geïnteresseerd bent in het zien van een voorbeeld van deze structuur in actie, check out SimpleMIDIKeyboard.cpp, blijkt hoe weinig coderegels nodig zijn om de draad van alle besturingselementen voor de knop en analoog tot MIDI-uitgangen. Ik hoop dat uiteindelijk om uit te schrijven een beetje meer volledige documentatie voor hoe te schrijven van uw eigen apps op basis van dit kader, laat het me weten als er belangstelling is. Dit is veruit mijn grootste stuk van de C++-code, en ik ben in geen geval een expert in C++, ik zou graag een deskundige mening horen over hoe ik het deed!
Stap voor het uitvoeren van de code:
Het zipbestand downloaden van github
unzip
verdopen naar de vouwblad voor "SugarCubeLibraryFiles"
Open het bestand SugarCubeLibraryFiles.ino in de Arduino
Sluit je Arduino uploaden en
De controller zelfstart opwaarts in verscheidene verschillende apps. In het hoofdbestandziet u een gedeelte met geval 0, case 1, geval 2... enz. De knoppen op de controller heten 0-15 vanaf de linker bovenhoek, gaan links naar rechts. Als u op de knop 0 (links boven) na het inschakelen van de controller, u zal opstarten in de modus van de Step Sequencer , ingedrukt knop 1 (degene aan de rechterkant van de knop 0) zal schoen te Flin, enzovoort.