Stap 2: Model de vaas (Fusion360 + Solidworks)
Ik gebruikte twee hele softwarez: Fusion360enSolidworks (-> "SW"). Fusion360 is gratis, maar veel van u waarschijnlijk niet wilt besteden $7million-of-wat op een SW licentie, dus ik zal je vertellen hoe dit model zowel met en zonder SW. Het eindproduct als gemaakt zonder SW zal alleen worden als 80% zo koel als degene die ik heb (met SW gemaakt). Merk op dat de SW is alleen nodig voor haar "Wrap" tool, welke Fusion heeft nog niet geïmplementeerd (10/15/2015).
SolidWorks tijd!
- Trekken de helft een profiel van de reageerbuis alsof het speelden lange-manieren (Zie Screenshot!). Meet uw buis en dimensie van dit profiel goed.
- Baas draaien rond de as van de buis.
- Klik nu op de bovenkant van de buis en klikt u op Shell, en zorg ervoor dat het selectievakje Shell uiterlijke is ingeschakeld. Ik gebruikte een shell dikte van 3mm.
Fusion tijd!
- Ga naar https://github.com/hanskellner/Fusion360Voronoi en installeer de Voronoi schets generator. Volg de installatie-instructies op die pagina.
- In een nieuw ontwerp van de Fusion, dit doen: bestand > Scripts en invoegtoepassingen > Voronoi > Run
- Ga wild met deze nummers in het dialoogvenster Voronoi en prutsen tot u vindt een patroon dat ziet er super cool. De belangrijke nummers zijn patroon breedte (de buitenste omtrek van het ding dat u zojuist hebt gemaakt in de SW. Hint: het gereedschap meetlat gebruikt zoals weergegeven in de screenshot!) en patroon hoogte (de hoogte van uw reageerbuis vanaf de top naar waar het begint te kromme onderaan.)
- Klik met de rechtermuisknop de voronoi-schets die u zojuist hebt gemaakt en kies Opslaan als DXF.
Terug in Solidworks!
- Maak een vlak evenwijdig aan de vliegtuig die u uw reageerbuis profiel geschetst op, en plaats het een korte afstand van het oppervlak van het lichaam. Ik maakte mij door ctrl-klik-slepen het Front vliegtuig, maar je doen wat de hel je wilt.
- Met uw glanzende nieuwe vliegtuig geselecteerd, klikt u op Tools > importeren > DXF/DWG... en zoek uw voronoi. DXF.
- Gebruik Entiteiten verplaatsen om de positie van de schets naar behoren. Laat een paar mm tussen de bovenkant van het lichaam en de bovenkant van de schets.
- Wikkel die shiznit.
- Extruderen knippen die u net gewikkeld schets.
- BAM! In yo face: een koele kijken vaas.