Stap 2: Opstartserver
Om uit te voeren van polyfone geluidssynthese code in SuperCollider (en geluid), moet u het opstarten van de server. Zoals uiteengezet in de intro, is SuperCollider een object-georiënteerde taal die als een netwerkclient naar een realtime polyfone geluidssynthese server functioneert.
De standaardserver kan op twee manieren, via een uitvoerbare coderegel of via een toets commando opgestart. Omwille van de werken op verschillende besturingssystemen demonstreer ik de versie van de code van de server starten.
Dit zal uw eerste coderegel in SuperCollider!
s.boot;
Zodra u hebt getypt die code in de sectie van de code-editor, zal u wilt uitvoeren. Voor het uitvoeren van uw eerste coderegel, klikt u op net na de puntkomma. Zodra de lijn is geselecteerd druk op COMMAND + RETURN (als een Mac gebruikt) of CTRL + ENTER als Windows of Linux gebruikt.
Als alles volgens plan gegaan, moet iets verwant aan het volgende (uw I/O apparaten kunnen afwijken) hebben afgedrukt in het venster van de post:
opstarten van 57110
localhost nummer van apparaten: 2 0: "Ingebouwde Microph" 1: "Ingebouwde Output"
"Ingebouwde Microph" Input apparaat Streams: 1 0 kanalen 2
"Ingebouwde Output" Output Device Streams: 1 0 2 SC_AudioDriver kanalen: sample-rate = 44100.000000, rijbewijsnummers blokgrootte = 512
SuperCollider 3 server klaar. Meldingen ontvangen met server localhost gedeeld geheugen server interface geïnitialiseerd
Zodra de server is opgestart, bent u klaar om uw eerste oscillator code!