Stap 3: Hello geluid: uw eerste coderegel
Nu dat de synthese-server wordt uitgevoerd, kunt u ten slotte uw eerste sinus oscillator code! Uw tweede coderegel SuperCollider zullen net zo spannend als je eerste!
{SinOsc.ar(440,0,1,0)}.play
Maar wat betekent het!?
Laten we breken het deel door deel:
{ SinOsc .ar ( 440, 0, 1, 0 ) } .play <br>
- De omsluitende accolades ({}) betekenen dat het hier een functie: een codeblok dat iets zal doen.
- SinOsc is een UGen of eenheid Generator. Eenheid generatoren zijn de bouwstenen van synthesizers op de server, en worden gebruikt om te genereren of audio- of controle-signalen verwerken. SinOsc neemt vier argumenten (frequentie, fase, vermenigvuldig en toevoegen)
- .ar geeft aan dat we het genereren van een 'Audio Rate'-signaal (.ir staat voor informatie tarief)
- Binnen deze set van haakjes zijn onze argumenten
- Onze frequentie is momenteel ingesteld op 440Hz, kunt u dit nummer op elke frequentie binnen het hoorbare bereik instellen
- Fase is ingesteld op 0. U kan het compenseren van de fase van uw sinusvormige signaal als u dat wenst (dit zal geen bijzonder impactful hebt u slechts één golfvorm)
- Vermenigvuldigen aanwijst wat onze productie wordt vermenigvuldigd, mij verrichten niet recommanderen gaan boven 1 hier zoals u knippen kunt tegenkomen. Dit argument bepaalt in wezen de amplitude van de output.
- Voeg de waarde moet worden toegevoegd aan het uitgangssignaal is. We zullen niet te veel zorgen over dit voor nu.
Oke! Je bent nu bijna klaar! Let's go op...