Stap 2: Winning en verwerking van de gegevens...
Er zijn andere programma's daar, dit is degene die ik voor dit project gebruikt heb! Relatief eenvoudig te gebruiken en het is gratis (hoewel het altijd goed om een donatie te maken!).
Volg de aanwijzingen voor het gebruik van 3D Ripper DX en u geen problemen moet hebben - er zijn veel forums en de meeste, als u hebt, vragen worden beantwoord online als je kijkt rond een beetje.
2) om de gegevens te verwerken ben ik begonnen met het proberen om de uitgepakte kaart gegevens in Blender, wat ik vond was dat het bestand alleen maar te grote Blender of voor mijn systematiek voor handvat (ik werk op een MacBook Pro met Bootcamp) te openen. Uiteindelijk, downloadde ik een 30 dagproef van 3D Studio Max , die in staat was om het bestand. Vrij ongecompliceerd in de verwerking, in wezen heb ik geselecteerd met de gewenste objecten, vervolgens tikken select inverse, verwijderd alle andere gegevens, waardoor ik met een paar handen en het pistool. U kan worden overweldigd, btw, wanneer u eerst u het uitgepakte model, opent omdat dit vaak de hele kaart van de game ruimte in kwestie - het vinden van wat u wilt gebruiken voor uw build een kwestie is van inzoomen en de kaart verplaatsen, totdat u hebt gevonden wat u zoekt. Zoals ik hooguit een beginner met 3D Studio Max ben en ik ben geen expert met 3D modelling software, dit duurde een beetje vertrouwd met het programma krijgt - er honderden handige tutorials online dus enkel over om het even wat zijn wilt u leren om te doen met de software die u met enig onderzoek, vallen en opstaan bedenken kunt.
Zeer belangrijk: Maar u uw gegevens opvragen en/of verwerken moet absoluut lager uw veelhoek tellen in de 3D-software voordat u Pepakura ingaan. Wat ik zoek is een visueel evenwicht van het houden van de fundamentele integriteit op de opgehaalde objecten terwijl zich ervan bewust dat bij de opbouw van uw object hoe hoger de polycount moeilijker onmogelijk het object zijn kan te bouwen zodra u begint te werken via Pepakura.
3) werken met Pepakurais relatief eenvoudig en leuk! Er zijn verscheidene andere platformen die er in wezen "papercraft" om projecten te maken, kunt u anderen - met inbegrip van 1-2-3D, enz. Pepakura in wezen zal uw 3D-gegevens opgeslagen als een 'object'-bestand en converteer het bestand naar een reeks van afgevlakte diagrammen voor montage met behulp van papier (zorg en exporteren vanuit uw 3D software in "Objectindeling"!). Ik gebruik de software voor het maken van PDF-bestanden die ik vervolgens op grote schaal uitgeprint (al die tijd berekening proportioneel zodat mijn definitieve afdrukken het beeld als de gewenste grootte maken). Ik gebruikte een Epson-9600 om het uitprinten van de laatste diagrammen op 44 x 90" stukjes papier.