Stap 3: Software
Startpunt is een tutorial met C# broncode van Microsoft (http://channel9.msdn.com/coding4fun/articles/Upgrade-Your-Game-TinyTennis-C ).
De belangrijkste aanpassing is controle van de knuppel van de ADC-waarden in plaats van het toetsenbord. Aangezien het College voor overname wordt geleverd met een .NET-bibliotheek die dit was niet een zeer uitdagende taak. Sommige extra functies zijn toegevoegd aan het wijzigen van de snelheid van de vleermuis op basis van de waarde van de ADC lezen. De niet-lineariteit van de waarde van de weerstand is gelineariseerde door middel van de waarde van de adc kwadraat. Tolerantie in weerstanden wordt afgehandeld door een adc_center-waarde die kan worden ingesteld vanuit de-gebruikersinterface.
Een besturingselement voor tekstinvoer venster wordt toegevoegd. Hier kan de gebruiker kiezen hoe de linker- en vleermuizen worden geëxploiteerd. Het is nog steeds mogelijk om het toetsenbord te gebruiken, of speel tegen de computer. Ook kan het aantal spelers rechts en links worden ingesteld. Er zijn input velden voor de ADC center waarden zoals hierboven beschreven en het aantal rondes voor een complete wedstrijd.
Sommige andere klokken een fluitjes worden toegevoegd zoals een leuke melodie en een foto wanneer het spel eindigt. Verder is de snelheid van de bal iets verhoogd telkens die het raakt een vleermuis.
Tot slot voor elk spel het aantal spelers, die groep gewonnen en de laatste bal-snelheid wordt vastgelegd in een logboekbestand. Op deze manier na een groot aantal games, kan statistische analyse van deze gegevens worden gebruikt om aan te tonen van de theorie van Loren Carpenter.
(de broncode van dit project zal zijn beschikbaar op aanvraag)