Stap 6: Andere tekening formaten.
Er zijn een aantal van de tekening formaten, isometrisch, schuine, Single point perspectief, 2 punts perspectief, 3 punt perspectief. Die allemaal hun plaats hebben, maar zijn niet essentiële vaardigheden (aanvankelijk)
Regels: (Met dank aan Wikipedia voor deze)
Isometrisch
De isometrische projectie Toon het object vanuit hoeken waarin de schalen langs elke as van het object gelijk zijn. Isometrische projectie komt overeen met de rotatie van het object door ± 45° over de verticale as, gevolgd door draaien van ongeveer ± 35.264° [= arcsin(tan(30°))] over de horizontale as vanaf een orthografische projectie-weergave. "Isometrische" komt van het Griekse "dezelfde maatregel". Een van de dingen die isometrische tekeningen zo aantrekkelijk maakt is het gemak met welke 60 graden hoeken met alleen een passer en liniaal geconstrueerd kunnen worden.
Schuine
Een schuine projectie is een eenvoudig soort grafische projectie gebruikt voor de productie van picturale, tweedimensionale beelden van driedimensionale objecten:
IT-projecten een afbeelding door de doorsnede van de parallelle stralen (projectoren)
van de driedimensionale bronobject met het tekenvlak (projectie plan).
In zowel schuine projectie en orthografische projectie produceren parallelle lijnen van het bronobject parallelle lijnen in het geprojecteerde beeld.
aanspreekpunt perspectief
is in principe eenvoudig, maar praktisch wordt ingewikkeld met grotere tekeningen zodat ik u naar de Wiki-artikel doorverwijzen
http://en.wikipedia.org/wiki/Perspective_%28graphical%29
Basisprincipes:
Wanneer we naar de afstand kijken waarnemen we de horizon als op onze ooghoogte, dus lager zitten dan bij het staan. We zien lijnen die zijn echt parallel (spoorlijnen bijvoorbeeld) als de convergerende om te voldoen aan een punt op dat horizon genoemd het verdwijnpunt, (een truc van de oog/hersenen), maar we dit gebruiken kunnen om tekeningen kijken meer realistisch te maken.
Trek een horizontale streep op het papier waar u wilt dat de horizon be.and markeren een punt op het ter referentie.
In perspectief van één punt teruggaan alle lijnen die niet horizontaal of verticaal naar die Perspectiefpunt.
2 punts perspectief
Dit heeft 2 verdwijnpunten op de horizon en de regel is:
Alle lijnen die niet verticale Ga naar een of andere van de verdwijnpunten zijn afhankelijk van welke kant van het object op.
3 punt perspectief:
Veel afgezien van architectonische tekening wordt niet gebruikt en heeft 3 verdwijnpunten
Regel
Alle lijnen terug naar een verdwijnpunt
http://en.wikipedia.org/wiki/Perspective_%28graphical%29