Stap 3: Isometrische weergave...
Dit is een van de prognoses die we kunnen maken waarin wordt weergegeven dat het object beter met een 3 dimensionale look. Er is iets magisch en esthetisch over het kijken naar een object op een hoek.
Als we gewoon alle de snijpunten om te bepalen onze 3 driedimensionale vorm uitbreiden, eindigen we met een tekening die is mathematisch correct zoals wij het in de ruimte in kaart, maar het foreshortens lijnen dat in de verte afgaat. Omdat we kunnen meten direct af van een technische tekening willen, als we de feitelijke metingen voor het gezicht van de x, y, z-as gebruiken, en het uitzicht was zodanig dat lijnen afgaat van het horizontale vlak op 30 graden, kan een redelijk nauwkeurige 3-dimensionaal object worden getrokken. Andere hoeken kunnen worden gebruikt maar 30 graden lijkt te leveren resultaten die minst zijn vervormd.
Gebruik uw driehoek 30 graden om het project een richtsnoer van de plaatsing van de bodem juiste hoek van uw vooraanzicht. (Negeer de andere lichte richtsnoeren in de beelden) Dit is gewoon om te plaatsen de isometrische weergave op de tekening en om te beoordelen als het met de andere weergaven al getrokken interfereren zal. Dit is ook de z-as van de isometrische weergave.
Kies uw startpunt voor de hoek van uw object. Maak uw startende x- en y-as.
Meten met behulp van uw plannen en dienovereenkomstig markeren voor elke regel op de assen.
U kunt vervolgens alle van de snijpunten die uw vorm toewijzen. Uw object is "ingesloten" in de glazen kubus of de rechthoek. Plot de snijpunten op elk van de gezichten van de glazen doos. Gebruik de driehoek om de punten op elke zijde is aangegeven in het vak project. Waar de lijnen elkaar snijden, worden uw punten in 3D-ruimte.