Stap 3:
De functies hieronder (dat wil zeggen, de schets) gaan de
Arduino IDE. Ik heb ook een testprogramma dat met deze functies werkt kunt u de resultaten zien. Waar ik heb gebruikt de tekst: "L gerechtvaardigd", "Gecentreerd" en "R gerechtvaardigd", kunt u de tekst(en) die u wilt uitvullen.
De drie functies kunnen worden toegevoegd, door zelf, aan een programma dat gebruikmaakt van de 1602 of 2004 LCD-schermen, zodat u kunt tekst als geschikt is voor uw behoeften uitvullen. Echter, zoals hierboven vermeld, zal u wilt aanpassen van de numerieke waarden van 19 tot en met 15 gebruikt u een 1602-display.
/*
-Programma om af te drukken van gerechtvaardigde tekenreeksen in een 20 x 4 LCD display
* Geschreven door R. Jordan Kreindler, 18 juni 2016
*/
#include LiquidCrystal / / Dient te worden bijgevoegd minder dan en groot dan '-tekens. Om het gebruik van de LCD te kunnen
#include string.h / / dient te worden bijgevoegd minder dan en groot dan '-tekens. Om het gebruik van de lengte van de tekenreeks te kunnen
Helaas deze site verwijdert alle minder dan of groter dan symbolen, en de tekst erin
Dus u moet deze symbolen invoeren met de hand in uw schets
LiquidCrystal (rs inschakelen, d4, d5, d6, d7)
LiquidCrystal lcd (12, 11, 5, 4, 3, 2);
Lcd declareren als een LiquidCrystal-Object
int i;
int de lijn;
VOID leftJustify (int lijn, char str1[]) {}
Geschreven door R. Jordan Kreindler juni 2016
lcd.setCursor (0, lijn);
LCD.Print(""); Duidelijke lijn
lcd.setCursor (0, lijn);
LCD.Print(str1);
}
VOID gecentreerd (int lijn, char str1[]) {}
Geschreven door R. Jordan Kreindler juni 2016
int length1 = strlen(str1);
int ruimten = ronde (((19-length1)/2.0) -1);
lcd.setCursor (0, lijn);
LCD.Print(""); Duidelijke lijn
lcd.setCursor (0, lijn);
voor (ik = 0; ik < = ruimten; i ++) {}
LCD.Print("");
}
LCD.Print(str1);
}
VOID RechtsUitvullen (int lijn, char str1[]) {}
Geschreven door R. Jordan Kreindler juni 2016
int length1 = strlen(str1);
int ruimten = 19 - length1;
lcd.setCursor (0, lijn);
LCD.Print(""); Duidelijke lijn
lcd.setCursor (0, lijn);
voor (ik = 0; ik < = ruimten; i ++) {}
LCD.Print("");
}
LCD.Print(str1);
}
VOID Setup {}
LCD.begin (20, 4); Voor een weergave in 2004. Dit hoeft niet te worden gewijzigd als u de weergave van een 16 x 2
Echter, als je een display 16 x 2 gebruiken moet u te onthouden kunt u alleen
schrijven naar lijnen 0 en 1 en 19 in de bovenstaande functies moeten worden gewijzigd tot en met 15
lijn = 0;
leftJustify (lijn, "L uitgevuld");
lijn = lijn + 1;
gecentreerd (lijn, "Gecentreerd");
lijn = lijn + 1;
RechtsUitvullen (lijn, "R uitgevuld");
}
void loop {}